Prowadzić fanpage z sukcesem, to również radzić sobie z kryzysem - podsumowanie Kawa, Herbata, PR

dodano: 
16.09.2014
komentarzy: 
0

Spotkanie z cyklu Kawa, Herbata, PR, które odbyło się 12 września w siedzibie Związku Firm Public Relations było kontynuacją tematu fanpage'a. Tym razem uczestnicy skupili się na kryzysie oraz sposobach radzenia sobie z nim dzięki platformom społecznościowym.

W spotkaniu wzięli udział Sylwester Puczen, Account Executive z Telma Communications Agency, Danuta Raczkiewicz-Chenczke, CEO Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska oraz Mateusz Krogulec, Director Business Development w Szeri-Szeri. Moderatorem debaty była Julia Kozak, wiceprezes Zarządu Związku Firm Public Relations.

Sylwester Puczen przeanalizował case wykorzystania mediów społecznościowych Lotniska Chopina do komunikacji z pasażerami, mediami oraz opinią publiczną w sytuacji awaryjnego lądowania Boeinga kpt. Wrony, wskutek którego podjęto decyzję o dwudniowym zamknięciu lotniska. Wykazał, że gdy infrastruktura lotniska przestaje poprawnie funkcjonować, serwisy społecznościowe (w przypadku lotniska Facebook i Twitter) pozostają jedynym kanałem komunikacji z pasażerami i mediami.

Danuta Raczkiewicz-Chenczke, Olaf Krynicki i Mateusz Krogulec dyskutowali o istocie funkcjonowania marek na Facebooku. Poruszyli kwestie monetyzacji Facebooka i perspektyw jego rozwoju. Wzięto także pod lupę inne portale społecznościowe - YouTube, Twitter, Instagram.

Według Krynickiego Facebook powinien być narzędziem swobodnej komunikacji między marką i konsumentem. Jak twierdzi, działania podejmowane przez firmy w social mediach mają na celu budowanie świadomości marki poprzez nieustanną interakcję. Ważne, by fanpage firmy był zgodny z jej działalnością i wizerunkiem. Nie każda firma jednak powinna być obecna na Facebooku.

Jak stwierdził Krogulec, liczba fanów jest ważna w przypadku początkującego fanpage'a. Należy zdobyć „masę krytyczną” - liczbę fanów konieczną do tworzenia zaangażowania. Wszyscy debatujący zgodnie stwierdzili, że każdy firmowy fanpage musi być dostosowany do odbiorcy.

 

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin