Przewidzieć kryzys

dodano: 
17.09.2008
komentarzy: 
0

„Ślepe przekonanie, że produkt sam się obroni, może prowadzić do kryzysu” – napisał w Marketingu&more Przemysław Mitraszewski. W swoim tekście porównuje on dwa różne podejścia do symptomów kryzysu, z których tylko jedno dało firmie szansę na wyjście z kłopotów obronną ręką.

Mitraszewski przedstawia reakcję producentów Mercedesa Klasy A na niekorzystne dla nowego modelu wyniki jednego z testów. „Zdjęcia nowego Mercedesa przewracającego się przy wyminięciu przeszkody obiegły cały świat. To był szok dla marki kojarzonej dotąd z perfekcją” – pisze Mitraszewski, ale dodaje, że natychmiastowa reakcja producenta i wyeliminowanie błędów pozwoliły zminimalizować straty.

Na drugim biegunie Mitraszewski umieszcza reakcję firmy Hoechst Marion Russell na nieliczne skargi użytkowniczek ich nowego produktu - spirali antykoncepcyjnej. Firma zlekceważyła sygnały, a „w ten sposób argumenty niewielkiego – wydawałoby się – grona rozczarowanych konsumentek przyćmiły pochwały zdecydowanej większości”. Zdaniem autora tekstu Mercedes wygrał, bo „zareagował szybko i jednoznacznie”, HMR stracił, bo winą „wolał obarczać innych”. (psp)

Źródło:

Marketing&more, Przemysław Mitraszewski, Antykryzysowy radar powinien być czuły, nr 9, 09.08, s.74
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin