Przychody w PR będą wyższe

dodano: 
15.02.2012
komentarzy: 
0

96 proc. PR-owców przewiduje w tym roku wzrost przychodów, ponad połowa liczy na to, że branża, w porównaniu z rokiem ubiegłym, powiększy się, a 41 proc. uważa, że warunki jej rozwoju będą stabilne. Tylko 4 proc. stanowią pesymiści, którzy wieszczą upadek swoich firm – wynika z badania Q1 Trends Barometr.

Badanie przeprowadziła International Communications Consultancy Organisation. Wzięło w nim udział 18 krajów z Europy i Azji. Największy popyt wśród usług PR konsultanci upatrują w takich dziedzinach jak: digital (68 proc.), zarządzanie kryzysem (65 proc.) oraz komunikacja/strategia korporacyjna (59 proc.). Ponad połowa respondentów wskazała także w tym zakresie zarządzanie reputacją. Najmniejszą popularnością w 2012 roku mają natomiast się cieszyć: eventy i technologia (po 10 proc.). Klienci, którzy najchętniej mają sięgać po PR to z kolei firmy z branż: energia i środowisko (59 proc.), IT/technologia (43 proc.) oraz zdrowie/wellness (39 proc.). Na pytanie o największe wyzwania, jakim PR-owcy będą musieli sprostać w tym roku, najczęściej padającą odpowiedzią była „wycena i rentowność”. (Wskazało na nią 38 proc.) Na drugim miejscu (28 proc.) znalazł się budżet i oczekiwania klienta. Tylko 13 proc. ankietowanych obawia się konkurencji. (es)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin