PSPR o sporcie

dodano: 
23.05.2006
komentarzy: 
0

22 maja pod hasłem „PR w sporcie” odbyło się spotkanie warszawskiego oddziału PSPR. Gośćmi spotkania byli Mariusz Herman, wydawca magazynów o sporcie, Tomasz Wolfke, dziennikarz sportowy i do niedawna rzecznik prasowy Polskiego Związku Piłki Siatkowej, Robert Kaczyński z firmy Go&Goal Sponsor Service, Marcin Animucki zajmujący się PR-em Dominet Basket Ligi oraz Adam Czarnecki z Instytutu ARC Rynek i Opinia.

Czarnecki przedstawił wyniki prowadzonych przez Instytut badań sposonsoringu w sporcie i stopnia rozpoznawalności firm sponsorujących sport. Zauważył, że przez PR w sporcie rozumie się zarówno wykorzystanie PR-u w działaniach sponsoringowych, jak i wykorzystanie sportu w działaniach PR-owskich. Animucki wskazał zadania biura prasowego Polskiej Ligi Koszykówki – oprócz komunikacji z mediami drogą pośrednią poprzez kluby i ich patronów medialnych oraz sponsora czy internet, ważny jest osobisty kontakt z liczącymi się dziennikarzami sportowymi.

Zdaniem Tomasza Wolfke PR w sporcie praktycznie nie istnieje, są to raczej działania intuicyjne niż zorganizowane i profesjonalnie przeprowadzone kampanie. Zgodził się z nim Mariusz Herman. Jego zdaniem firmy nie chcą inwestować w sponsorowanie sportu i budowanie swojego wizerunku poprzez wydarzenia związane ze sportem, ponieważ sposób pokazywania sportu w mediach jest nieodpowiedni, przez co zaczyna się on kojarzyć z zamieszkami czy korupcją.

Zaproszeni goście zgodzili się, co do tego, że firmy w Polsce trudno namówić na sponsorowanie sportu, a jeśli już uda się to zrobić – nie traktuje się sponsoringu poważnie, przynajmniej, jeśli wziąć pod uwagę wsparcie finansowe. Animucki przekonywał, że sponsorowi głównemu Polskiej Ligi Koszykówki nie zależy na budowaniu wizerunku tak bardzo, jak na sprzedaży produktów. Przy dużych wydarzeniach sportowych na PR przeznacza się od 1 do kilku procent budżetu całej imprezy. Politycy interesują się natomiast sportem tylko wtedy, gdy mogą lepiej sprzedać swój wizerunek np. przed wyborami samorządowymi. Zgodzono się także, co do tego, że sponsoring trzeba wspierać medialnie i inwestować w jedną dziedzinę.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin