.

 

PSPR stworzyło klub tematyczny „PR dla nauki – nauka dla PR”

dodano: 
30.04.2021
komentarzy: 
0

W Polskim Stowarzyszeniu Public Relations utworzono nowy klub tematyczny „PR dla nauki – nauka dla PR”. Jego koordynatorką została dr hab. Karina Stasiuk-Krajewska, medioznawczyni, teoretyczka komunikacji i etyczka komunikacji profesjonalnej, związana z Uniwersytetem SWPS. Stasiuk-Krajewska od lat tworzy i koordynuje kierunki studiów w obszarze komunikacji, w tym także specjalności związane z PR, reklamą czy brandingiem.

Zadaniem nowego klubu ma być wypracowanie zaleceń dotyczących standardów kształcenia wyższego w obszarze public relations w Polsce. W opinii uczestników spotkania założycielskiego niezbędne są jak najszybsze prace „nad spójnymi rekomendacjami co do nauczania o public relations, zarówno z punktu widzenia pracodawców i wyższych uczelni, jak i samych studentek i studentów”.

Członkowie klubu w pierwszej kolejności zajmą się researchem na temat stanu kształcenia w dziedzinie public relations. Zaplanowane jest m.in. badanie potrzeb pracodawców, studentów oraz możliwości wyższych uczelni, a później – powołanie okrągłego stołu z udziałem szerokiej reprezentacji różnych środowisk, które mogą włączyć się w prace nad zaleceniami. PSPR zamierza sięgnąć też po „inspiracje międzynarodowe”, ze szczególnym uwzględnieniem tych z Global Alliance for Public Relations and Communications Management – organizacji, której stowarzyszenie jest członkiem od 2020 roku.

„Przed kilkoma tygodniami wraz Emilią Hahn i dr. Agnieszką Marzędą zorganizowałyśmy w PSPR spotkanie w ramach tygodnia tematycznego »PR dla nauki – nauka dla PR« poświęcone problematyce standardów kształcenia akademickiego w obszarze public relations. Wzajemna wymiana poglądów i opinii, często dość gorąca, doprowadziła do wielu interesujących wniosków. Okazało się, że temat jest ważny również z punktu widzenia branży i jej profesjonalizacji” – mówi o powstaniu klubu dr hab. Karina Stasiuk-Krajewska.

Poza nowo utworzonym klubem w PSPR działają także klub rzeczników prasowych, klub komunikacji wewnętrznej, klub Personal PR i PR gwiazd, klub social media i influencer relations, klub public affairs oraz klub investor relations. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin