Public relations branży IT

dodano: 
19.04.2006
komentarzy: 
2

Press opublikował obszerny artykuł na temat działań public relations sektora IT. Jak zauważa autorka artykułu Urszula Podraza „dla działów PR i marketingu firm informatycznych przekazywanie komunikatów o nowościach to wielkie wyzwanie (…) z informacją o produkcie trzeba dotrzeć nie tylko do klienta masowego, ale i do dziennikarzy, specjalistów od IT, kadry zarządzającej”. Dlatego, jak wskazują statystki, wydatki firm z branży IT na działania PR-owskie ciągle rosną i powiększa się wachlarz wykorzystywanych przez nie narzędzi.
Podstawową grupą mediów, do której należy dotrzeć, są media branżowe. Jednak jak zauważa Eryka Maria Gizińska, Communications Manager w IBM Polska, środowisko dziennikarzy z branży IT jest dość hermetyczne, dlatego bardzo liczy się bezpośredni kontakt. Dziennikarze zapraszani są na konferencje, a także otrzymują nieodpłatnie produkty do testownia. Wzrasta również znaczenie mediów lifestylowych i luksusowych, gdyż przedstawienie w nich nowych produktów korzystnie wpływa na kreację wizerunku firmy oraz służy do rozpowszechniania trendów. Innym sposobem na wzmocnienie wizerunku są programy społeczne i nagłaśnianie projektów z zakresu CSR oraz działalność sponosorska.
Szczególnie cennym narzędziem w komunikacji z klientami korporacyjnymi są szkolenia i seminaria, a w relacjach biznesowych programy lojalnościowe. Wojciech Antosiewicz, dyrektor zarządzający agencji Inventive Communication, uważa, że w przyszłości będzie rosło znaczenie internetu w komunikacji IT. Już teraz w anglojęzycznych portalach informacje na temat nowych technologii ukazują się wcześniej niż w prasie drukowanej. Spełnia to oczekiwania klientów, którzy chcą być szybko informowani o wszystkich nowościach.

Źródło:

Press, PR I(T) marketing, Urszula Podraza, 15.04.06, s. 72
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
19.04.2006
15:08:37
oko
(19.04.2006 15:08:37)
też niestety mam wrażenie, że to w większości banały
19.04.2006
12:58:52
komentator
(19.04.2006 12:58:52)
Przepraszam, ale cóż to za agencja specjalizująca się w IT? Doprawdy nie można było zacytować kogoś z agencji z dużym doświadczeniem? W ogóle mam wrażenie, że tekst jest potwornie powierzchowny. Widać, że p. Podraza nie zna się na rzeczy a rozmówców do tekstu nie było zbyt wielu. Żeby było jasne - nie mam żalu, że mnie o zdanie nia zapytano :-) Chodzi o 1 wrażenie po przeczytaniu tekstu - jakby był spisany w pośpiechu, na kolanie.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin