Public relations branży IT
Press opublikował obszerny artykuł na temat działań public relations sektora IT. Jak zauważa autorka artykułu Urszula Podraza „dla działów PR i marketingu firm informatycznych przekazywanie komunikatów o nowościach to wielkie wyzwanie (…) z informacją o produkcie trzeba dotrzeć nie tylko do klienta masowego, ale i do dziennikarzy, specjalistów od IT, kadry zarządzającej”. Dlatego, jak wskazują statystki, wydatki firm z branży IT na działania PR-owskie ciągle rosną i powiększa się wachlarz wykorzystywanych przez nie narzędzi.
Podstawową grupą mediów, do której należy dotrzeć, są media branżowe. Jednak jak zauważa Eryka Maria Gizińska, Communications Manager w IBM Polska, środowisko dziennikarzy z branży IT jest dość hermetyczne, dlatego bardzo liczy się bezpośredni kontakt. Dziennikarze zapraszani są na konferencje, a także otrzymują nieodpłatnie produkty do testownia. Wzrasta również znaczenie mediów lifestylowych i luksusowych, gdyż przedstawienie w nich nowych produktów korzystnie wpływa na kreację wizerunku firmy oraz służy do rozpowszechniania trendów. Innym sposobem na wzmocnienie wizerunku są programy społeczne i nagłaśnianie projektów z zakresu CSR oraz działalność sponosorska.
Szczególnie cennym narzędziem w komunikacji z klientami korporacyjnymi są szkolenia i seminaria, a w relacjach biznesowych programy lojalnościowe. Wojciech Antosiewicz, dyrektor zarządzający agencji Inventive Communication, uważa, że w przyszłości będzie rosło znaczenie internetu w komunikacji IT. Już teraz w anglojęzycznych portalach informacje na temat nowych technologii ukazują się wcześniej niż w prasie drukowanej. Spełnia to oczekiwania klientów, którzy chcą być szybko informowani o wszystkich nowościach.