„Public Relations Practice in English” w księgarniach
Na polskim rynku wydawniczym pojawiła się kolejna pozycja książkowa dla specjalistów PR - podręcznik „Public Relations Practice in English” autorstwa Jolanty Ćwiklińskiej. Wydawcą podręcznika jest Oficyna Wydawnicza SGH, a patronat medialny nad nim objął wortal PRoto. Książka adresowana jest do odbiorców o zaawansowanej i średnio-zaawansowanej znajomości języka angielskiego, zarówno tych, którzy dopiero początkują w dziedzinie PR, jak i tych, którzy mają już pewne doświadczenie zawodowe.
Glosariusz terminologiczny oraz klucz odpowiedzi do większości ćwiczeń pozwalają na samodzielne korzystanie z podręcznika, choć może być on również wykorzystany jako podręcznik kursowy na specjalistycznych zajęciach języka angielskiego.
Z jednej strony, terminologia fachowa, precyzyjnie definiowana na początku każdego rozdziału, jest następnie pokazana w szerszym kontekście językowym i poddana analizie językowej w ćwiczeniach typowych dla współczesnej metodyki nauczania języków obcych. Z drugiej strony, zakres tematyczny w poszczególnych rozdziałach ma polskiemu odbiorcy przekazać przekrojowy obraz współczesnej wiedzy specjalistycznej z zakresu public relations. Podręcznik nie jest całościowym spojrzeniem na praktykę PR i wiedzę o PR, sygnalizuje jedynie istotne aspekty tej wiedzy i praktyki, wyposażając odbiorcę w narzędzie dalszych, pogłębionych studiów z tego zakresu.
„Szybki rozwój public relations w Polsce jako dziedziny działalności zawodowej, a także postępujące procesy globalizacyjne wymuszają coraz lepszą znajomość języka angielskiego w sferze kontaktów zawodowych. Zarówno współpraca z zagranicznymi partnerami czy klientami, jak i doskonalenie warsztatu zawodowego poprzez czytanie fachowej literatury, wymagają od praktyka PR sprawnego posługiwania się językami obcymi, szczególnie językiem angielskim. Chodzi tu nie tylko o skuteczne porozumiewanie się na poziomie języka ogólnego, ale także, a może przede wszystkim, na poziomie języka specjalistycznego, który po pierwsze ma być precyzyjnym narzędziem komunikacji zawodowej, po drugie zaś, powinien być środkiem upowszechniania wiedzy specjalistycznej” – tłumaczą wydawcy książki.