PZU dementuje: nie wysyłaliśmy zaproszeń do agencji. Przedłużony termin zgłoszeń

dodano: 
12.05.2016
komentarzy: 
1

„Stwierdzenie, które pojawiało się w mediach i środowisku agencji, że PZU zaprosiło do przetargu 98 agencji jest błędne i nieuprawnione. Agencje same zgłaszały zainteresowanie udziałem w procesie RFI” – komentuje ubezpieczyciel.

Pod koniec kwietnia pisaliśmy, że PZU szuka agencji do obsługi digital. Wciąż trwającą procedurę przetargową poprzedził proces RFI (zapytanie o informację). Zainteresowane agencje miały czas do 29 kwietnia, by przesłać zgłoszenie na podany adres. Taka sama informacja widniała zresztą na stronie PZU, w zakładce „postępowania przetargowe”.

Dyskusja wokół tego zapytania zaczęła się jednak po tekście, który ukazał się na stronie internetowej miesięcznika Press. Jak poinformował serwis, ubezpieczyciel „zaprosił wstępnie 98 agencji do przetargu digitalowego”. Kontrowersje wzbudził fakt, że do wstępnego etapu (RFI) firma zgłosiła się aż do tylu agencji. Wczoraj uzyskaliśmy komentarz w tej sprawie od PZU, który dementuje wcześniejsze doniesienia prasowe. „Mejl z RFI (de facto zapytanie o portfolio doświadczeń i projektów) otrzymały bowiem wyłącznie podmioty, które wcześniej same zgłosiły akces do procesu na podstawie otwartego ogłoszenia na www.pzu.pl oraz informacji w portalach branżowych” – odpowiada Agnieszka Rosa z zespołu PR PZU.

W związku z tym nie było tak, że jakakolwiek grupa agencji otrzymała zaproszenie do udziału w RFI od PZU. „Inicjatywa leży po stronie potencjalnych dostawców i nikt nie został wykluczony” – czytamy w przesłanym dla PRoto.pl komentarzu. W praktyce oznacza to, że wiadomości nie otrzymały firmy....które po prostu nie odpowiedziały na ogłoszenie na stronie PZU.

Po tym, jak zainteresowaliśmy się tematem, PZU zdecydowało się na przedłużenie terminu zapytań ofertowych. Wszystkie zainteresowane agencje mogą jeszcze przesłać swoje zgłoszenie na e-mail: RFI_marketing@pzu.pl do piątku 13 maja, do godziny 23.

„Jeszcze raz podkreślamy, że nie jest to przetarg, a proces RFI” – zaznacza przy tym spółka, dodając: „na tym wstępnym etapie PZU nie wymaga od agencji zbędnych zadań alokujących pracę zespołów (zgodnie z regulacjami SAR) takich jak przygotowanie oferty, odpowiedź na brief”.

(mw)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin