Rada Etyki PR: fałszywe wpisy na forach to manipulacja

dodano: 
17.02.2011
komentarzy: 
1

Niedawno Gazeta Wyborcza informowała o płatnych wpisach, które miały zapewnić lekarzom doskonałą opinię „pacjentów”. Głos w tej sprawie zabrała również Rada Etyki Public Relations. „Proceder taki to manipulacja, która uderza w dobro odbiorców fałszywych komunikatów” – czytamy w oświadczeniu REPR.

W artykule padają nazwy dwóch firm – On Time i Promo PR. Pierwsza zajmuje się marketingiem szeptanym, który w rzeczywistości sprowadza się do zamieszczania opłacanych postów chwalących danych lekarzy. Druga natomiast działa pod tym samym adresem co On Time, i zajmuje się „kreowaniem rzeczywistych dyskusji” w sieci. Obie  nie odpowiedziały na zapytanie  wysłane przez Radę Etyki. Jej członkowie uznali, że opisane przez Gazetę Wyborczą praktyki są nieuczciwe i łamią kodeks etyczny PR. Zaznaczyli oni w oświadczeniu, że taki proceder jest manipulacją, a ukrywanie tożsamości przy komunikacji w Internecie jest wykroczeniem przeciw etyce PR.

„Apelujemy do wszystkich osób i firm działających w biznesie o przestrzeganie zasad etycznych w swych przedsięwzięciach oraz ponoszenie pełnej odpowiedzialności za tworzenie wspólnego zasobu informacji.” – napisali na końcu oświadczenia członkowie REPR. (ks)

Całe oświadczenie

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
17.02.2011
12:08:12
Heh
(17.02.2011 12:08:12)
Jasne, jasne. Tyle że rok temu agencja Ciszewski miała analogiczny "problem ze stażystą"
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin