Ranking najcenniejszych marek BrandZ 2018. Google ponownie liderem

dodano: 
12.06.2018
komentarzy: 
0

Czołówkę rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ 2018 znów zdominowały firmy technologiczne albo związane z technologią – w pierwszej dziesiątce znalazło się ich aż osiem. Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 został przygotowany przez WPP oraz Kantar Millward Brown.

Liderem zestawienia ponownie jest Google, którego wartość w tym roku wyniosła ponad 302,1 mld dol. To wzrost o 23 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

Na drugim miejscu rankingu znalazło się Apple. Wartość marki wyniosła 300,6 mld dol., co oznacza wzrost o 28 proc. Trzecia pozycja należy z kolei do Amazona, którego wartość wzrosła o 49 proc. do 207,6 mld dol. Amazon w tym roku awansował z miejsca czwartego i wyprzedził tym samym markę Microsoft, której wartość wyniosła 200,9 mld dol. (wzrost o 40 proc.).

Piąte miejsce w rankingu BrandZ 2018 zajął Tencet (wartość 178,9 mld dol., wzrost o 65 proc.), który awansował z pozycji ósmej i wyprzedził Facebooka – wycenianego z kolei na 162,1 mld dol. (wzrost o 25 proc.). Siódme miejsce, podobnie jak rok temu, należy do marki Visa (wartość 145,6 mld dol.), a ósme do McDonald’s, którego wartość wynosi 126 mld dol. – to awans z miejsca dziesiątego. Dziewiątą pozycję zajęła marka Alibaba (wartość 113,4 mld dol., wzrost o 92 proc.), a dziesiątą – AT&T, której wartość to 106,7 mld dol. (tu odnotowano spadek o 7 proc.).

Trzy marki, których wartość wzrasta najszybciej, pochodzą z Chin – jak się okazuje, marki z tego kraju rosną dwa razy szybciej niż marki amerykańskie.

Całkowita wartość marek, które znalazły się w rankingu BrandZ Top 100, odnotowała rekordowy wzrost w wysokości o 21 proc., co oznacza zwiększenie wartości marek w rankingu o prawie 750 mld dol. Wartość marek uwzględnionych w rankingu wynosi łącznie 4,4 bln dol.

Jak wskazują twórcy rankingu, największy wzrost wartości marek obecnych w zestawieniu zawdzięczamy technologii, treściom oraz kreatywności. „Nałogowe oglądanie seriali na Netflixie, historie publikowane na Facebooku, pliki ściągane z Apple iTunes oraz Ali Picture Alibaby przyczyniły się do rekordowego wzrostu wartości marek w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ” – podkreślają w komunikacie prasowym.  

Źródło: brandz.com

Cały raport dostępny na stronie.

Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands prowadzony jest od 2006 roku przez firmę Kantar Millward Brown, która w ramach grupy WPP zajmuje się doradztwem marketingowym i badaniami marek. Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach przeprowadzanych z ponad trzema milionami konsumentów na całym świecie oraz analizę wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Worldpanel). (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin