Ranking najlepszych w CSR
Do niedawna CSR pozostawał „modnym akronimem” stosowanym przez PR-owców w korporacjach w celu podkreślenia jednorazowych akcji, świadczących o odpowiedzialności społecznej firmy, pisze Jarosław Horodecki w Dodatku2 do Gazety Prawnej. Dziś – na przykładzie zamieszczanego w gazecie rankingu najbardziej odpowiedzialnych firm w Polsce – widać, że ta postawa się zmieniła, twierdzi autor badania.
W Polsce – na wzór zachodni – w wielu firmach „zrozumiano, że CSR może być narzędziem, które pomoże spokojniej i bezpieczniej przetrwać czasy kryzysu”, pisze Horodecki. Dowodzą tego nie tylko wyniki, jakie uzyskali tegoroczni zwycięzcy badania, ale i to, że firmy biorące w zeszłym roku udział w ankiecie, w tym roku intensywniej wdrażały zasady etyki biznesu.
W pierwszej dziesiątce najbardziej etycznych firm znalazły się kolejno:
Kompania Piwowarska
Danone
Toyota Moto Poland
British American Tobacco Polska
Tesco Polska
Telekomunikacja Polska
Henkel Polska
Microsoft
Coca-Cola HBC Polska
GlaxoSmithKline Pharmaceuticals
Natomiast w podziale na branże najlepsi byli: w bankowości – Citi Handlowy; w handlu – Tesco Polska; w branży spożywczo-farmaceutyczno-chemicznej - Kompania Piwowarska; w produkcji przemysłowa – Toyota Moto Poland i w telekomunikacji – Telekomunikacja Polska.
W dodatku poświęconym rankingowi można nie tylko zapoznać się z metodologią badania, ale również przeczytać opinie ekspertów ds. CSR z wyróżnionych firm.(ał)