Ranking Polskich Marek: na świecie królują nowoczesne technologie, u nas - branża spożywcza

dodano: 
19.12.2013
komentarzy: 
0

Rzeczpospolita po raz dziesiąty nagrodziła najcenniejsze polskie marki. Po raz siódmy zwycięzcą został Orlen. Łączna wartość 330 marek uwzględnionych w konkursie to prawie 60 mld zł.

Orlen to nie jedyna marka, która zachowała pozycję z zeszłego roku. W kategorii „słodycze i lody” najcenniejszy znów okazał się Wedel. Wśród marek finansowych zwycięzcą znów okazał się PKO Bank Polski. W kategorii produktów niespożywczych od lat bezkonkurencyjny pozostaje Apart, wśród marek handlowych znów zwyciężyło Allegro, w mediach pozycję lidera zachował TVN, wśród marek odzieżowych znów najcenniejszy okazał się Reserved. Pozycję lidera w swoich kategoriach zachowały także marki Tyskie (napoje alkoholowe), Tymbark (napoje bezalkoholowe), Gadu-Gadu (usługi) i Ziaja (kosmetyki).

Zmiany nastąpiły natomiast w dwóch kategoriach: marek telekomunikacyjnych i marek spożywczych. W pierwszej liderem zostało Play, w drugiej - Lubella. Wygrała ona w kategorii najliczniej reprezentowanej w zestawieniu – 44 proc. wszystkich marek w rankingu to właśnie marki spożywcze.

Zmieniła się także łączna wartość wszystkich sklasyfikowanych marek. W tym roku wyniosła ona prawie 60 mld zł, wobec 57,5 mld zł rok temu. (ks)

Wywiad z dyrektorem konkursu „Teraz Polska” o marce Polski

Źródło:

Rzeczpospolita B, Święto mocnych polskich marek, Anita Błaszczak, 17.12.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin