Ranking przychodów

dodano: 
19.12.2008
komentarzy: 
6

Magazyn Home&Market publikuje doroczny ranking przychodów polskich agencji PR-owskich, przygotowany razem z Instytutem Analiz Gospodarczo-Ekonomicznych. Z tekstu wynika, że prognozy na nadchodzący rok nie napawają optymizmem.

Dotychczas, jak pisze Dominika Górska-Szymańska, „największymi zmartwieniami” agencji PR-owskich była wzrastająca liczba zapytań ofertowych od klientów i wzrost liczby ogłaszanych przetargów. Sektor PR, reklamy i marketingu powszechnie uznawany za gospodarczy „barometr rynku”, czeka teraz próba oraz nowe wyzwania. Mimo zapowiedzi recesji, dla wielu agencji kończący się właśnie rok przyniósł znaczne sukcesy finansowe.

Wśród trzech PR-owskich firm o największej dynamice przychodu w 2008 r znaleźli się kolejno – Glaubicz Garwolińska Consultants (142 proc. wzrostu r/r), Telma Group Communications (76 proc. wzrostu r/r) oraz Alert Media Communications ( 58 proc. wzrostu r/r). Natomiast agencją o największych przychodach w roku 2008 był zdobywca tego tytułu w roku ubiegłym, czyli firma Partner of Promotion, która – jak zauważa autorka – wśród badanych firm, zatrudnia także najwięcej pracowników.

Podsumowując mijający rok dziennikarka zauważa, że wpływ na rynek PR miało pojawienie się agencji Solski Burson-Marsteller, które zbiegło się ze spadkiem przychodów agencji Sigma Poland, z której odszedł Ryszard Solski. (ał)

Pierwsza dziesiątka agencji o największych przychodach netto w 2008 roku (PLN):
1. Partner of Promotion   18 170 000
2. Glaubicz Garwolińska Consultants  12 100 000
3. Profile   11 500 000
4. Grupa ABK   10 900 000
5. Multi Communications   10 143 232
6. On Board Public Relations   9 000 000
7. Headlines   8 600 000
8. Sigma Poland   8 000 000
9. ComPress   7 512 000
10. Twenty Four Seven   7 100 000

Źródło:

Home&Market, Zmiany, zmiany, Dominika Górska-Szymańska, 01.12.08, s.84
komentarzy:
6

Komentarze

(6)
Dodaj komentarz
27.12.2008
18:50:47
ciekawy
(27.12.2008 18:50:47)
Jak można robić ranking za 2008 rok, kiedy on jeszcze trwał? Skąd są dane i czy są one w jakikolwiek sposób weryfikowane ? Czy autorka zna te agencjie, skoro sama popełnia błąd w nazwie Sigmy ?
22.12.2008
9:34:12
nowy wskaźnik
(22.12.2008 9:34:12)
Redakcji HM proponuję nowy wskaźnik: Licznik: ilość pracowników X ilość spinaczy - stosunek długości parapetów w oknach biura agencji/ilość komputerów Mianownik: ilość filiżanek kawy w kuchennej szafce w biurze agencji Nie wiem, co to pokaże, ale na pewno będzie równie wiarygodne jak ten ranking...
19.12.2008
15:41:09
citics
(19.12.2008 15:41:09)
a później się home&market dziwi, że nikt nie traktuje poważnie tej redakcji....
19.12.2008
11:56:41
eeeeeeeee....
(19.12.2008 11:56:41)
pracuje w najlepszej w warszawie agenji pr i zarabiam dwa razy wiecej niz przecietyny prowiec....a jakos agencji w pierwszej dziesiatce nie widze.
19.12.2008
11:43:13
kuba
(19.12.2008 11:43:13)
4. Grupa ABK 10 900 000 HA HA HA HA HA HA HA HA HAH AH HA Sorry ale nie mogłem się powstrzymać, ale ściema ...
19.12.2008
11:33:52
M
(19.12.2008 11:33:52)
Przychody wg danych i ksiąg, czy według tradycjnej metody H&M "a ile chcielibyście tu wpisać" ?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin