Ranking przychodów agencji PR
Partner of Promotion, Sigma International Poland i EURO RSCG Sensors w czołówce rankingu magazyniu Home&Market. Dominika Górska przedstawiła raport podsumowujący przychody agencji PR w 2007 roku. W tekście znajdujemy opis czterech najwyżej uplasowanych firm.
Pierwsze miejsce zajęła agencja Partner of Promotion, z przychodami ponad 14 mln złotych. Na drugim miejscu znalazła się firma Sigma International Poland, która zarobiła tylko o 100 tys. zł mniej od lidera rankingu. Z szacunkowych danych wynika, że na trzecim miejscu uplasowała się agencja EURO RSCG Sensors, która w tym roku dołączyła do grona ZFPR (agencja nie upublicznia swoich wyników finansowych ze względu na obecność na giełdzie holdingu reklamowego). Pozycję czwartą zajęła agencja Multi Communications z przychodami ok.10 mln. złotych.
W pierwszej dziesiątce znalazły się także:
5.Headlines (9,6 mln.),
6.Profile (7,4 mln.),
7.On Board PR (7 mln.),
8.Primum PR (7 mln.),
9.ComPress (6 mln.)
10. Twenty Four Seven PR (6 mln.)
Górska stwierdza, że zaczął się bardzo dobry okres dla branży PR, bo coraz więcej firm odczuwa potrzebę korzystania z usług firm doradzających w zakresie komunikacji i kreacji wizerunku. Podkreśla, że agencje rozwijają się nie tylko w stolicy, ale także w regionach, co spowodowane jest pojawieniem się zagranicznych inwestycji w polskich miastach. (mk)