.

Raport: „Dziennikarze i Social Media 2014”

dodano: 
12.06.2014
komentarzy: 
0

Social media na stałe zagościły w codziennej pracy polskich dziennikarzy – tak wynika z najnowszego raportu „Dziennikarze i Social Media 2014”. Aż 92 proc. dziennikarzy biorących udział w badaniu korzysta aktywnie z mediów społecznościowych, jednak darzy je mniejszym zaufaniem niż rok temu. Raport opracowała agencja Multi Communications przy współpracy z Millward Brown oraz Instytutem Monitorowania Mediów.

Aż dziewięciu na dziesięciu dziennikarzy korzysta z serwisów social media zarówno prywatnie, jak i zawodowo. W ciągu ostatnich 3 lat bardzo dynamicznie wzrósł odsetek dziennikarzy korzystających z mediów społecznościowych w pracy, z 77 proc. w 2012 roku do 92 proc. w roku bieżącym.

W porównaniu z ubiegłymi latami, media społecznościowe zanotowały spadek zaufania. W 2012 roku 40% dziennikarzy uznawało social media za wiarygodne, podczas gdy tegoroczne badania wskazują, że grupa ta zmniejszyła się do 33%. Wśród badanych tylko 9 proc. uznaje dane pochodzące z mediów społecznościowych za niewiarygodne. Największe zaufanie do mediów społecznościowych posiadają młodzi dziennikarze w grupie do 25. roku życia (44 proc.), a najmniejsze – redaktorzy powyżej 55. roku życia (16 proc.).

„Badania „Dziennikarze i Social Media” pokazują, jak ważne z punktu widzenia organizacji są media społecznościowe. Firma może ignorować Facebooka, Youtube’a lub Twittera. Dziennikarze, tak jak konsumenci, zachowują się jednak inaczej. Tworzą opinie w social media i zdobywają informacje w social media. Dlatego tak ważne jest prowadzenie polityki komunikacji poprzez media społecznościowe, zgodnej z polityką PR firmy.” – mówi Mariusz Pleban, Prezes Multi Communications.

W tym roku raport został przygotowany wspólnie z Millward Brown SMG/KRC oraz Instytutem Monitorowania Mediów.

Pełna wersja raportu będzie dostępna we wrześniu na stronie internetowej agencji

O Raporcie „Dziennikarze i Social Media 2014”

Celem ankiety realizowanej na przełomie kwietnia i maja 2014 roku przez agencję Multi Communications wspólnie z Millward Brown SMG/KRC oraz Instytutem Monitorowania Mediów było oszacowanie, w jakim stopniu przedstawiciele mediów – zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych – oceniają media społecznościowe (Social Media) jako źródło wiedzy i informacji przydatnych w codziennej pracy. W badaniu wzięło udział 246 dziennikarzy reprezentujący różne typy mediów, o zróżnicowanej tematyce, zasięgu oraz częstotliwości.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin