.

 

Raport IMM: Onet.pl liderem opiniotwórczości w październiku

dodano: 
29.11.2018
komentarzy: 
0

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w październiku 2018 roku pierwsze miejsce (podobnie jak w poprzednim miesiącu) zajął portal Onet.pl, wyprzedzając Wirtualną Polskę – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się dziennik Rzeczpospolita oraz RMF FM. Onet.pl pozycję zawdzięcza szerokiemu oddźwiękowi w mediach publikacji zapisów rozmów premiera Mateusza Morawieckiego, które odbyły się w kawiarni Sowa i Przyjaciele.

Raport IMM opiniotwórcze media październik 2018

Prasa

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając Gazetę Wyborczą i Super Express.

Raport IMM opiniotwórcze media październik 2018

Najczęściej cytowanym tygodnikiem była „Wspólnota”. Drugie miejsce na podium zajęło „Do Rzeczy”, a trzecie – tygodnik „Sieci”.

Raport IMM opiniotwórcze media październik 2018

„Forbes” znalazł się na pierwszym miejscu wśród miesięczników. Drugie i trzecie miejsce należą kolejno do miesięczników „Press” oraz „Playboy”.

Raport IMM opiniotwórcze media październik 2018

Telewizja

TVN24 zajęła pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz Polsat News.

Raport IMM opiniotwórcze media październik 2018

Radio

RMF FM zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz PR1.

Raport IMM opiniotwórcze media październik 2018

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet.pl. Kolejne pozycje zajęły Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.

Raport IMM opiniotwórcze media październik 2018

Media ekonomiczne

Dziennik Gazeta Prawna znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce.

Raport IMM opiniotwórcze media październik 2018

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Gdańsk.

Raport IMM opiniotwórcze media październik 2018

Autor: Joanna Górska, Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu:

Badanie przeprowadzono na podstawie 37 241 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 października 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 38 242 razy (30 406 razy w portalach,  4 038 razy w prasie, 2 746 w telewizji i 1 052 w radio). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin