Raport IMM: Ranking popularności gwiazd polskiego show-biznesu w internecie

dodano: 
08.08.2013
komentarzy: 
0

Piękni i młodzi? Nie zawsze! Popularni i bogaci? Z pewnością tak! Miesięcznik Forbes przedstawił właśnie listę najcenniejszych gwiazd polskiego show biznesu. W setce znaleźli się sportowcy, dziennikarze, aktorzy i celebryci, którzy w minionym roku byli najcenniejsi dla reklamodawców. IMM postanowił sprawdzić, czy popularność przekłada się na skalę medialności w internecie. Okazuje się, że popularność wśród reklamodawców sobie, a popularność w sieci… sobie.

Cenieni przez reklamodawców Karol Okrasa i Paskal Brodnicki okazali się mniej popularni w internecie od Marty Grycan, która nie była notowana w rankingu Forbesa, za to często notowana... w serwisach plotkarskich.

Na początek jednak badaniu poddano pierwszych 15 osób z rankingu Forbesa.

 

Lewandowski i… cała reszta

Największe zainteresowanie internautów w ostatnim roku wzbudzali sportowcy – zajęli wszystkie miejsca na podium. Pierwsze miejsce - bez zaskoczenia i deklasując konkurentów - zajął Robert Lewandowski z ponad 79 tysiącami wzmianek. Zaraz za nim uplasowała się Agnieszka Radwańska z ponad 44,5 tysiącami informacji, a trzecie zajął - Jerzy Janowicz z 35 tysiącami wystąpień. Kolejne miejsca również należą do sportowców. Dopiero na 7. miejscu pojawia się showman Kuba Wojewódzki, a za nim aktorzy i celebryci.

Co ciekawe, w rankingu Forbesa Marek Kondrat czy Jerzy Owsiak zajmują wysokie 2. i 3. miejsce – a w sieci jest odwrotnie - Marek Kondrat zajmuje - 14., a Jerzy Owsiak - 12. miejsce.

Zatem można być bardzo cennym dla reklamodawców nie budząc – wydawałoby się obecnie niezbędnego - dużego zainteresowania pośród internautów.

Jak wynika z analizy IMM równie niskim zainteresowaniem internautów cieszy się najbardziej ceniona na świecie polska top modelka Anja Rubik – „tylko” 7 tysięcy wzmianek w ciągu roku. Niewiele lepszy wynik osiągnęła jej koleżanka po fachu - Joanna Krupa – niecałe 10 tysięcy wzmianek. Niskie pozycje w naszym zestawieniu zajmują również przedstawiciele świata muzyki i filmu.

Celebrytyzm od kuchni – Magda Gessler bezkonkurencyjna w sieci

IMM zbadał również zainteresowanie coraz popularniejszymi w ostatnim czasie celebrytami kulinarnymi. Do badania wybrano gwiazdy pojawiające się w rankingu Forbesa, czyli Magdę Gessler, Pascala Brodnickiego, Karola Okrasę i Roberta Makłowicza, jak również cztery nie notowane tam osoby, czyli: Annę Starmach, Adama Gesslera, Martę Grycan i Michaela Morana. Podobnie jak w rankingu Forbesa i w raporcie IMM pośród kulinarnych celebrytów najwyższą pozycję zajęła Magda Gessler z prawie 22,4 tysiącami wzmianek. Mimo takiej popularności w polskim internecie, w rankingu Forbesa zajęła dopiero 37. miejsce.

Kolejny jest Robert Makłowicz - już tylko 3,2 tysiąca wzmianek.

Co interesujące popularni i cenieni przez reklamodawców, Karol Okrasa i Paskal Brodnicki, okazali się mniej popularni w internecie od Marty Grycan, która nie była notowana w rankingu Forbesa, za to często notowana w serwisach plotkarskich.

Autor raportu: Agnieszka Kalbarczyk, Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu:

Analizę wykonano na podstawie 374 501 publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych, w których pojawiły się informacje na temat wybranych gwiazd polskiego show-biznesu. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 7 sierpnia 2012 roku a 7 sierpnia 2013 roku i zawierały frazę będącą pełnym imieniem i nazwiskiem badanej osoby.

Zobacz pozostałe raporty na stronie IMM, a więcej inspiracji i ciekawostek na www.facebook.com/IMMonitoring.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin