.

 

Raport „Konsument i media”

dodano: 
22.11.2005
komentarzy: 
0

Agencja On Board PR przygotowała raport „Konsument i media” – pierwsze z serii opracowań adresowanych do przedsiębiorców i pomagających im w projektowaniu strategii działań public relations. Zaprezentowane w nim dane opisują postawy Polaków wobec informacji podawanych w mediach, wiarygodność opinii dziennikarzy oraz możliwy wpływ wiadomości zaczerpniętych z mediów na decyzje zakupowe Polaków. Wynika z nich, że media mają znacznie większy zasięg niż wynika to z ich nakładów, a największym zaufaniem społecznym cieszą się media elektroniczne.
Dane raportu potwierdzają także strategiczną rolę działań z obszaru Crisis Management. Przedstawione wyniki badań wskazują, że negatywne publikacje na temat firm przekładają się bezpośrednio na sprzedaż i mogą zniechęcić do zakupu produktu nawet 53% klientów. Z drugiej strony, wiadomości o działalności społecznej podejmowanej przez firmę stanowią bezpośrednią zachętę do zakupów tylko dla 23% Polaków.
„Informacje o kryzysie na ogół zniechęcają klientów” – mówi Norbert Ofmański, dyr. zarządzający On Board PR. „Wśród młodych osób częściej niż w innych grupach można jednak spodziewać się też reakcji odwrotnej – zachęcenia do zakupu. Takie zjawisko dotyczy przede wszystkim produktów związanych z kulturą – książek, nagrań, koncertów, produkcji filmowych”. Raport On Board PR porusza też temat wiarygodności poszczególnych mediów oraz skali zjawiska przekazywania sobie przez odbiorców mediów informacji dotyczących różnych wydarzeń. Okazuje się, że Polacy najchętniej dzielą się zaczerpniętą z mediów wiedzą na temat katastrof i afer, zdrowia i wydarzeń regionalnych.
Raport przygotowany został na podstawie badań opinii społecznej zrealizowanych przez TNS OBOP w październiku 2005r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej 1005-osobowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin