Raport MSLGROUP: w erze social mediów błędy mają większy wpływ na reputację firmy

dodano: 
24.10.2014
komentarzy: 
0

Zdaniem 85 proc. respondentów, konsekwencje błędów komunikacyjnych popełnianych przez firmy mają obecnie o wiele większy wpływ na ich reputację, niż miało to miejsce przed erą mediów społecznościowych. Jednak pracownicy wciąż korzystają z nich w sposób tradycyjny – wynika z raportu MSLGROUP.

Głównym celem projektu „Reputation: with or without you” było poznanie opinii na temat zmian w zarządzaniu reputacją przedsiębiorstw od kiedy pojawiły się media społecznościowe. W zestawieniu uwzględniono kilkanaście krajów regionu EMEA, w tym Polskę. Spośród ponad 100 specjalistów ds. komunikacji, zarządzających wizerunkiem globalnych marek, 85 proc. deklaruje, że konsekwencje błędów komunikacyjnych popełnianych przez firmy mają większy wpływ na ich reputację, niż przed erą social mediów. 79 proc. respondentów twierdzi jednak, że portale społecznościowe umożliwiają szybsze dotarcie do grupy odbiorców i zbudowania z nimi  trwałych relacji. Jedynie 5 proc. spośród wszystkich badanych postrzega media społecznościowe jako jednoznaczne zagrożenie dla realizowanych przez nich strategii komunikacyjnych.

Niedobór odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów w strukturach firmy i tradycyjne podejście do komunikacji w samej organizacji – to główne czynniki, które w opinii respondentów ograniczają skuteczne wykorzystywanie narzędzi mediów społecznościowych.

Anders Kempe,MSLGROUP EMEA, podkreśla, że specjaliści ds. komunikacji muszą otworzyć się na nowe narzędzia i aktywnie z nich korzystać. „W czasach, gdy media zmieniają się szybciej i docierają do większej liczby odbiorców niż kiedykolwiek wcześniej, odpowiednie wykorzystanie tego potencjału jest kluczowe, aby odnieść sukces” – przyznaje w komentarzu do raportu. (mw)

Metodologia:

Badanie „Reputation: with or without you”  przeprowadzono przez MSLGROUP w pierwszej połowie 2014 roku. Wzięło w udział ponad 100 specjalistów ds. komunikacji pochodzących z kilkunastu państw m.in. Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Szwecji, Holandii i Belgii. Ankietowanymi byli przede wszystkim członkowie zarządów, dyrektorzy departamentów PR oraz rzecznicy prasowi, którzy odpowiadają za budowanie reputacji największych firm działających w regionie EMEA.

Cały raport

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin