Reklama niepożądana

dodano: 
06.12.2004
komentarzy: 
0

Reklamodawcy są przedstawiani w informacjach w mediach lepiej niż podmioty, które się nie reklamują – te opinię potwierdza 60% respondentów pytanych w badaniach realizowanych przez SMG/KRC A Millward Brown Company. 52% badanych uważa, że często ma wrażenie, iż treści przedstawiane w polskich mediach są ukrytą reklamą, a 47%, że media generalnie przyjmują pieniądze od firm w zamian za publikowanie jedynie pozytywnych informacji na ich temat. Kwestionariusz do badania przygotował Institute of Public Relations. Badanie obejmowało dwie grupy: Polaków w wieku 15-75 lat i 287 dziennikarzy, wydawców, specjalistów komunikacji marketingowej i PR. Wśród tych drugich ponad połowa uważa, że często lub zawsze zarówno media ogólnopolskie, jak i regionalne publikują materiały o firmie lub produkcie w zamian za płatną reklamę. Ponad połowa z badanych zetknęła się w swojej pracy z praktykami nieetycznymi i korupcyjnymi.

Źródło:

Presserwis
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin