Reklamy „5G Ready” Play naruszają Kodeks Etyki Reklamy

dodano: 
25.10.2019
komentarzy: 
0

Rada Etyki Reklamy uznała, że materiały sieci Play, którymi promuje się ona jako „5G Ready”, naruszają normy Kodeksu Etyki Reklamy. Operator sieci komórkowej nie komentuje sytuacji. Zwraca jedynie uwagę na nieścisłość w uchwale.

Branżowy organ otrzymał pięć skarg, które dotyczyły reklam sieci. Zdaniem skarżących, materiały, które Play wykorzystuje w swojej komunikacji marketingowej, mogły wprowadzać odbiorców w błąd, sugerując, że operator udostępnia swoim klientom standard 5G, którego jeszcze nie wdrożył. W swoich reklamach Play podaje wprawdzie, że „5G Ready” to tylko nazwa sieci LTE-Advanced, a jej zasięg to ok. 11 proc. populacji Polski, ale zdaniem skarżących te informacje widoczne są zbyt słabo lub zbyt krótko.

Rada przychyliła się do skarg. Branżowy organ powołał się na opinię dr. inż. Marka Średniawy z Politechniki Warszawskiej, który uznał, że omawiane reklamy mogą wprowadzać w błąd osoby, które nie posiadają technicznej wiedzy – wynika z uchwały Rady.

Play nie komentuje opinii organu – informuje PRoto.pl Ewa Sankowska-Sieniek z biura prasowego sieci. W przesłanej do redakcji wiadomości zwraca jedynie uwagę na nieścisłość w treści uchwały.

Według Rady Etyki Reklamy „Skarżony wyraził zgodę na procedowanie skarg w trybie przewidzianym dla Sygnatariuszy Kodeksu Etyki Reklamy zgodnie z Regulaminem Rozpatrywania Skarg z dnia 19.01.2018 roku”. Sankowska-Sieniek komentuje, że Play nie zgodził się na udział w postępowaniu. „P4 wyraziła taką zgodę warunkowo, a ponieważ postawione warunki nie zostały spełnione, odmówiła udziału” – wyjaśnia przedstawicielka sieci.

Wcześniej do reklam Play, które wykorzystywały hasło „5G Ready”, krytycznie odnosił się inny operator – T-Mobile. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin