Reputacja Google'a

dodano: 
23.06.2008
komentarzy: 
0

71 proc. konsumentów uważa, że reputacja amerykańskich korporacji jest słaba – takie wyniki przynosi analiza ankiety przeprowadzonej przez firmę badań marketingowych Harris Interactive, której wyniki można znaleźć na stronie tradingmarkets.com. Z drugiej jednak strony badanie dowodzi, że amerykańscy konsumenci kupują, rekomendują i inwestują w firmy, które koncentrują się na budowie swojej reputacji.

Badanie prowadzono dwufazowo – najpierw zapytano respondentów o 60 najbardziej wyróżniających się na rynku firm. Następnie zaś oceniano te firmy na podstawie ich reputacji w sześciu różnych kategoriach, m.in. takich, jak: odpowiedzialność społeczna, produkty i usługi, oddziaływanie na emocje, wizja i przywództwo, środowisko pracy i wyniki finansowe.

Choć reputacja w wielu sektorach, takich jak usługi finansowe i ubezpieczeniowe, linie lotnicze czy farmacja i sprzedaż detaliczna postrzegane są jako te, których reputacja spadła w porównaniu z rokiem 2006, to jednak reputacja najbardziej zauważanych marek pozostała relatywnie stabilna. Marką najbardziej rozpoznawalną okazał się Google, który jeszcze cztery lata temu nie znalazł się nawet w pierwszej 60-tce marek. Tym samym zajął miejsce zajmowane w zeszłym roku przez Microsoft; druga pozycja należy do firmy Johnson&Johnson, a kolejne odpowiednio do firm: Intel Corporation, General Mills, Kraft Foods, Berkshire-Hathaway, 3M Company, Coca-Cola Company, Honda Motor, Microsoft.

Co ciekawe, wysokie miejsce Google’a wiąże się z oceną tego, w jaki sposób traktowani są przez firmę pracownicy. To właśnie stosunek firmy do własnych pracowników w oczach konsumentów jest oznaką odpowiedzialnie prowadzonego biznesu.

Podsumowanie badania i pełna lista marek są dostępne na stronie. Harris Interactive analizował w ramach badania reputację najbardziej znaczących firm amerykańskich w perspektywie ostatnich dziewięciu lat od 1999. Aby zweryfikować, które firmy mają najbardziej rozpoznawalną reputację wykorzystano wywiady telefoniczne oraz ankiety internetowe przeprowadzone z ponad 7 tys. respondentami (1 faza); głębszą analizą oceny reputacji koncernów zrealizowano za pośrednictwem ponad 20 tys. wywiadów online. Badanie prowadzono od lipca do sierpnia 2007 i od lutego do marca 2008. (kk)

Źródło:

www.tradingmarkets.com
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin