Rodzice PR-owców nie wiedzą, czym zajmują się ich dzieci

dodano: 
17.09.2013
komentarzy: 
0

Specjalista ds. public relations znalazł się na siódmym miejscu rankingu najbardziej tajemniczych zawodów według LinkedIn. Social media manager uplasował się na podium.

Prawie połowa Brytyjczyków nie rozumie, na czym polega praca ich dzieci, a tylko 8 proc. z nich kojarzy branżę, w której pracują ich latorośle – tak wynika z badania przeprowadzonego przez branżowy portal społecznościowy LinkedIn.

Prawie wszyscy przepytani rodzice (97 proc.) są dumni z osiągnięć zawodowych swoich dzieci. Jednocześnie 35 proc. z nich chce wiedzieć więcej o karierze dorosłych podopiecznych.

Na podstawie wypowiedzi rodziców, LinkedIn stworzył listę najbardziej „tajemniczych” zawodów. Na pierwszym miejscu znalazł się projektant UI (User Interface designer) – 82 proc. ankietowanych Brytyjczyków nie wiedziało, czym się zajmuje. Kolejny na liście jest specjalista ds. analizy danych (63 proc.) i social media manager (59 proc.). 42 proc. badanych nie znało kompetencji zawodowych PR managera (7. miejsce w zestawieniu).

„Biorąc pod uwagę wszystkie nowe stanowiska utworzone w ciągu ostatnich kilku lat, to zrozumiałe, że wielu rodziców nie do końca wie, czym faktycznie zajmują się na co dzień ich dzieci” - skomentowała przedstawicielka portalu, Pat Wadors. Wyniki badań skłoniły serwis do zainicjowania projektu „Bring In Your Parents Day” – pokazowego dnia, podczas którego rodzice mogą zobaczyć jak pracują ich dzieci. Inicjatywa nawiązuje do istniejącej od ponad 20 lat akcji „Take Our Daughters and Sons to Work Day”, podczas której rodzice odwiedzają szkoły swoich pociech opowiadając o wykonywanym zawodzie. Pierwsza edycja kampanii LikedIn ruszy 7 listopada. (jl)

 

Źródło:

linkedinbringinyourparents.co.uk, Nearly half of UK parents don’t understand what their child does for a living
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin