Rola strategii w public relations
W magazynie Business Media znajdujemy artykuł poświęcony tematyce PR-u strategicznego, przygotowany przez agencję On Board PR. Zdaniem jego autorów „(…) PR powinien być postrzegany w kategoriach narzędzia biznesowego”. W artykule można przeczytać o roli konsultantów PR, o tym, w jaki sposób PR może stanowić narzędzie wsparcia dla biznesu, ponadto część artykułu poświęcona została znaczeniu budowania koalicji z odpowiednimi partnerami dla projektów PR-owskich.
Zdaniem autorów tekstu „(…) prowadzenie działań PR często opiera się na poszukiwaniu naturalnych sprzymierzeńców dla organizacji, a często dla jakiejś koncepcji, idei lub rozwiązania prawnego”. Idee PR-u strategicznego postrzegają oni jako sprzężenie wielu form uprawiania public relations, które mogą przyczynić się do realizacji celów biznesowych. Autorzy namawiają także do korzystania z nowatorskich narzędzi, jakimi są symulacje i modelowanie public relations, a także do wieloaspektowego spojrzenia na tę dziedzinę wiedzy. (jk)