Jak kwiatek do kożucha? Nowe logo PFRON-u budzi wątpliwości senatora Dudy

dodano: 
29.05.2017
komentarzy: 
0

„Logo opowiada prostą historię. Sygnet (znak graficzny) przedstawia kwiat, który jest »osłabiony«, ale dzięki podporze rozkwita. Kwiat symbolizuje osobę z niepełnosprawnością, podpora – wsparcie ze strony Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych” – podaje strona organizacji. Choć zarząd PFRON-u zapewnia, że jego celem jest budowanie wizerunku Funduszu jako nowoczesnej i efektywnej instytucji, to jednak, jak podaje portal natemat.pl, nie wszystkim nowy logotyp się podoba.

Nowy logotyp pokazano 10 maja 2017 roku, wtedy też udostępniono nową stronę internetową Funduszu. Jak wyjaśnia PFRON, to element strategii komunikacji przyjętej przez zarząd jeszcze w grudniu 2016 roku. Odświeżony znak graficzny, którego autorem jest Krzysztof Drumiński, został wybrany w otwartym konkursie. Nagrodą dodatkową było 5 000 złotych brutto, które stanowiło „całkowite wynagrodzenie za przeniesienie praw autorskich do opracowanego projektu” – podano w regulaminie.

Nowy logotyp

 

Poprzedni logotyp
 

„Z tego, co udało mi się dowiedzieć, to już teraz kosztowało to około 200 tys. zł, ale na tym nie koniec” – powiedział jednak portalowi natemat.pl senator Platformy Obywatelskiej Jarosław Duda, były wiceminister pracy i wiceprezes PFRON-u. Kilka dni po pokazaniu nowego logotypu polityk krytycznie odniósł się do niego na Twitterze. „Szok! Nowe logo PFRON! (…) Ciekawe za ile? Co na to MRPiPS [Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – przyp. red]?”.
 


 

Zdaniem byłego szefa PFRON-u, wdrożenie nowego logotypu może okazać się bardzo kosztowne. Podał portalowi natemat.pl, że dodatkowe usługi związane z obrandowaniem, nowymi tablicami, rollupami, papierem firmowym i „mnóstwem innych drobiazgów” mogą wynieść nawet 350 tys. złotych.

W odpowiedzi przedstawiciel Funduszu oświadczył jednak: „Zgodnie z regulaminem, zwycięzca konkursu otrzymał nagrodę w wysokości 5 tys. zł. Kapituła nie przyznała żadnych innych nagród”. Rzecznik prasowy PFRON-u w przesłanym do portalu natemat.pl oświadczeniu napisał ponadto, że „wprowadzeniu nowego logo nie towarzyszy żadna kampania reklamowa, nie przewidujemy zatrudnienia agencji reklamowej ani wykupywania jakichkolwiek usług reklamowych”. Odświeżony wygląd instytucji ma być wprowadzany sukcesywnie: rzecznik podaje, że materiały będą stopniowo wymieniane w miarę wyczerpywania się zapasów – czytamy.

Senator Duda podczas posiedzenia senackiej Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej pytał dodatkowo prezesa PFRON-u o powód zmiany znaku graficznego. Otrzymał odpowiedź, że poprzedni po zmniejszeniu był nieczytelny. Senator dopytywał, czy potwierdzają to badania lub ekspertyzy, jednak nie otrzymał „satysfakcjonującej odpowiedzi” – czytamy.

W jednej ze swoich wypowiedzi senator Jarosław Duda miał też żartobliwie zasugerować, że kształt znaku graficznego nowego logotypu PFRON-u ma związek z nazwiskiem nowego prezesa – Roberta Kwiatkowskiego.

„Nowe logo budzi więcej zainteresowania niż na to zasługuje” – skomentował rzecznik PFRON-u, podsumowując całą sprawę. (mp)

Źródło:

natemat.pl, W logo PFRON znalazł się kwiatek, bo... prezes ma nazwisko Kwiatkowski?! Fundusz funduje sobie nowy wizerunek, Tomasz Ławnicki, 28.05.2017 / nowastrona.pfron.org.pl, Zmieniamy się dla Was!, 10.05.2017
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin