Rozwój usług kreowania reputacji
Na łamach dwutygodnika Media i Marketing znajdujemy wywiad z Rainerem Zimmermannem i Geraldem Abramczykiem, dotyczący planów rozwijania usług zarządzania reputacją firmy w Polsce. Są one związane z utworzeniem na polskim rynku oddziału sieci Pleon. Jak podkreśla Rainer Zimmemann, CEO Pleonu, agencja ta pracuje na styku ekonomii, polityki i komunikacji i dlatego stara się dostarczyć obsługiwanej firmie zintegrowaną strategię. Tego typu usługi chce zaproponować polskim przedsiębiorstwom i organizacjom.
Gerald Abramczyk zaznacza, że głównym narzędziem działań Pleonu są tzw. „miękkie metody” w mniejszym stopniu korzystające z promocji czy reklamy. „Eksperci z dziedziny zarządzania reputacją w USA czy w wielu krajach zachodnich odgrywają już znacznie ważniejszą rolę niż eksperci od marketingu. To proces nieuchronny, który Polskę też obejmie” – zaznacza Zimmermann. Zadaniem, które stawiają przed sobą, jest również kreowanie reputacji polskiej gospodarki za granicą.