Ruszyła kampania społeczna „Nie hejtuję – reaguję”

dodano: 
13.12.2019
komentarzy: 
0

12 grudnia 2019 roku wystartowała kampania społeczna pod hasłem „Nie hejtuję – reaguję”. Poświęcona jest roli świadków przemocy, jej organizatorem jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Jak informuje fundacja, 20 proc. nastolatków doświadczyło hejtu lub cyberprzemocy, a blisko 60 proc. deklaruje, że było w sieci świadkami wyzywania, poniżania i ośmieszania ich znajomych. Organizacja zwraca uwagę, że najczęstszą reakcją na hejt jest brak reakcji.

Dlatego kampania ma zwrócić uwagę na konieczność podejmowania działania w sytuacji zetknięcia z cyberprzemocą – m.in. przez zgłaszanie krzywdzących treści administratorom stron czy wsparcie dla osób, które doświadczyły zachowań przemocowych w internecie.

Podczas inauguracji kampanii, która miała miejsce 12 grudnia w Warszawie, zaprezentowane zostały materiały wypracowane przez dzieci i młodzież. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zaprosiła do tworzenia tych materiałów dzieci i młodzież, aby jej przekazy były jak najbardziej atrakcyjne i zrozumiałe dla ich rówieśników. Ogłoszeniu startu kampanii towarzyszyło też eksperckie seminarium poświęcone tematyce cyberprzemocy, hejtu i mowy nienawiści.

Na hasło kampanii wybrano grę słów, będącą zarazem wezwaniem do refleksji i działania: „HEJTY widzisz! HEJ, Ty pomyśl! HEJ, Ty zrób coś!”. Hasło zostało zilustrowane przez Zofię Lasocką, absolwentkę Wydziału Grafiki na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.

Podczas warsztatu nagrano też krótki film ukazujący pracę młodzieży i towarzyszący jej proces twórczy nad konstruowaniem haseł kampanii.

(mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin