Shaquille O’Neal ambasadorem sieci pizzerii Papa John’s. Ma pomóc marce poprawić wizerunek

dodano: 
26.03.2019
komentarzy: 
0

Legendarny amerykański koszykarz Shaquille O’Neal został globalnym ambasadorem sieci pizzeri Papa John’s oraz jej udziałowcem i członkiem zarządu firmy – informuje washingtonpost.com. Współpraca ze znanym sportowcem jest sposobem na poprawę wizerunku firmy po kontrowersyjnych wypowiedziach Johna Schnattera, założyciela i byłego szefa Papa John’s, którego wizerunek firma usunęła już z materiałów marketingowych i pudełek po pizzy, wydając na rebranding 5,8 mln dol. – czytamy.

John Schnatter w listopadzie 2017 roku zarzucił władzom NFL (liga futbolu amerykańskiego – przyp.red.) niewystarczająco stanowcze podejście do klękających w czasie hymnu zawodników, protestujących przeciwko brutalności amerykańskiej policji i rasizmowi – opisuje Tracy Jan, autorka artykułu. Wypowiedzi Schnattera wywołały kontrowersje, a jeden z nazistowskich portali internetowych wykorzystał sytuację i opublikował zdjęcie pizzy, której składniki ułożono w kształcie swastyki, zmieniając nazwę Papa John’s na „Sieg Heil Pizza” i ogłaszając ją ich ulubioną pizzą. Z kolei na jednej z konferencji prasowych Schnatter użył rasistowskiego epitetu, w następstwie czego latem 2018 roku zrezygnował z funkcji prezesa firmy – dodaje źródło.

O’Neal nie tylko został ambasadorem marki i członkiem zarządu firmy, lecz także zainwestował w kilka restauracji sieci w swoim rodzinnym mieście Atlancie – czytamy dalej. „Papa John’s buduje lepszą kulturę i chcę być częścią ulepszania firmy od środka” – cytuje oświadczenie koszykarza washingtonpost.com.

Jak czytamy dalej, zdaniem ekspertów ds. marketingu współpraca z legendarnym koszykarzem może zwiększyć szanse firmy na pozyskanie nowych klientów, zwłaszcza wśród mniejszości. „O’Neal jest lubiany i znany jako przedsiębiorca, a także nie jest kontrowersyjny” – ocenia profesor marketingu Sonya Grier. Zaangażowanie O’Neala może poprawić postrzeganie marki jako skoncentrowanej na społeczności oraz odzyskać zniszczone zaufanie, choć prawdopodobnie będzie taka część konsumentów, którzy będą odbierać to jedynie jako chwyt marketingowy, mający zwiększyć przychylność wobec firmy.

Shaq O’Neal w programie CNBC „Squawk on the Street” przyznał, że początkowo zwrócił się do Papa John’s z propozycją współpracy ambasadorskiej, za co sieć restauracji miałaby w ciągu trzech lat wypłacić mu 8,25 mln dol. w gotówce i akcjach. O’Neal będzie pierwszym czarnoskórym członkiem zarządy firmy, która – jak zapowiedział jej dyrektor Steve Ritchie – dąży do różnorodności zarówno w zarządzie, jak i zespole kierowniczym, bazie franczyzowej i wśród dostawców – podaje washingtonpost.com.

Źródło dodaje, że O’Neal jest także analitykiem sportowym oraz ma duże doświadczenie biznesowe jako restaurator – jest właścicielem i założycielem restauracji w Las Vegas i Los Angeles. (bm)

Zdjęcie główne: Keith Allison, [CC BY-SA 2.0], via flickr.com

Źródło:

washingtonpost.com, Neo-Nazis hijacked Papa John’s brand. Can Shaq take it back?, Tracy Jan, 22.03.2019/
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin