.

Sięgając po influencera

dodano: 
07.03.2017
komentarzy: 
0

Sama tematyka vloga, popularność i rozpoznawalność to nie wszystko. Zdaniem ekspertów, wybierając influencera do współpracy pod uwagę trzeba brać kilka podstawowych czynników, jak budżet, odsłony, subskrypcje i dopasowanie do marki - czytamy w Pressie.

Internetowi twórcy, po opanowaniu kampanii digitalowych, teraz zdobywa­ją telewizję. Także właściciele ma­rek zauważyli, iż reklamom ufa znacznie mniej osób niż demokratycznie wybra­nym przez sieć influencerom. Widełki za taką współpracę są dosyć szerokie.

Koszt za­trudnienia średnio znanego youtubera to wydatek 100-150 tys. zł brutto. Naj­większe gwiazdy - typu Cyber Marian czy AbstrachujeTV - mogą już żądać od 150 do 300 tys. zł, z tym że tę górną grani­cę osiągają nieliczni. Lecz te kwoty doty­czą tylko korzystania z usług influencera w internecie. Kiedy gwiazda internetu przeskakuje np. do telewizji, stawki ro­sną.

„To są już takie same kwoty, jakich żądają inni celebryci” - mówi w rozmowie z Pressem Agnieszka Kostelecka, dyrektor strategii z Agencji Warszawa.

Jak czytamy, jeżeli nie ma się wielkich budżetów, warto rozważyć współpracę z kilkoma mniej znanymi twórcami internetowymi. Suma subskrypcji od nich może dać większy zasięg niż zatrudnienie jednego youtubera z większą widow­nią. W procesie wyboru influencera istot­ne są dane, takie jak liczba wyświetleń jego filmów na YouTube czy baza fanów w mediach społecznościowych.

Co ciekawe, większość ekspertów na liczbę subskrybujących kanał danego youtubera zwraca uwagę w drugiej ko­lejności, po zasięgu. Zdaniem Agnieszki Kosteleckiej z Agencji Warszawa sub­skrypcje nie oznaczają aktywności fanów, mogą być uzbierane dawno, nie przekła­dają się na relację z odbiorcami i mogą dawać fałszywy obraz popularności dane­go twórcy.

Jeśli już patrzymy na subskrypcje, ważna jest dynamika: jak szybko kanał rośnie, czy zdobywa nowych widzów, a nie sama liczba, która ma drugorzędne znaczenie - czytamy. (mw)

Źródło:

press.pl, Prześwietl zanim zatrudnisz, Agata Małkowska-Szozda, 01.03.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin