.

 

Sikorski: mierzalność PR blokuje rozwój rynku

dodano: 
25.06.2013
komentarzy: 
0

PR Guide to Measurement to kolejna próba opracowania międzynarodowej standaryzacji public relations. Słusznie, ponieważ mierzalność działań PR jest jednym z większych wyzwań blokujących rozwój tego rynku. Reklama poradziła sobie ze standaryzacją już jakiś czas temu, dzięki czemu możliwa jest kwantyfikacja działań. U nas bardzo trudno porównywać efektywność różnych kampanii, ponieważ różne podmioty (agencje, firmy) przedkładają różne metody pomiaru i nie da się ich w prosty sposób porównać. Zauważyłem, że poszczególne agencje mają rozmaite, autorskie metody pomiaru. Dokument PR Guide to Measurement ma ambicje, by to sprowadzić do wspólnego mianownika.

Co do zawartości merytorycznej samego raportu - myślę, że wymagałby on na rynku polskim osobnej dyskusji. Być może Polskie Stowarzyszenie Public Relations zorganizuje we wrześniu briefing poświęcony mierzalności działań PR, w tym temu raportowi. Widoczne jest odejście od AVE i skupienie na efektach. Publikacja ukazuje proces wdrożeniowy systemu mierzalności oraz podkreśla bardzo ważną rolę społecznego (social) charakteru działań PR (rozumieć to można dwojako: przez pryzmat społecznego odbioru oraz social media). Faktem jest jednak, że dziś łatwiej mierzyć działalność z obszaru naszych działań - ponieważ bardzo ułatwiły nam to media społecznościowe.

Szymon Sikorski, prezes zarządu PSPR

Więcej o mierzeniu efektów PR, można dowiedzieć się z kursu internetowego w Akademii PR! Zapraszamy do zapoznania się modułem „Mierzenie efektów działań PR”.

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin