SM: prosty przekaz i autentyczność

dodano: 
14.01.2014
komentarzy: 
0

Komunikowanie się w social mediach nie jest tak proste, jak się może wydawać. Często zapominamy o oczywistych prawdach. „Wiele teorii komunikowania mówi o tym, że gdy odbiorca naszego komunikatu go nie zrozumie, to winę za ten stan rzeczy ponosimy my, jako nadawcy” – przypomina Rafał Skwiot na łamach brief.pl.

Każdy ma inny sposób na dobrą komunikację w social mediach. Skwiot proponuje, aby przyswoić sobie parę zasad, dzięki którym nie będziemy musieli mierzyć się z kryzysami. „Pamiętaj, że nie jesteś sam” – wiedząc, do kogo się pisze, można odpowiednio tak dobrać treść, by nie tylko było to zrozumiałe, ale też wysokiej jakości. Nie bez znaczenia jest także sam język – problem często polega na brak zrozumienia pojęć, którymi się posługują obie strony dialogu. A stąd już niedaleko do konfliktu. Kolejna ważna zasada – autentyczność. „Właściwa komunikacja, również ta związana z tradycyjnie ujętymi działaniami PR, zawsze jest transparentna. Oznacza to, że działa tylko wtedy, gdy jesteśmy autentyczni. Jeszcze prościej? Otwartość i szczerość warto dopisać do swojej listy to do” – czytamy w brief.pl. Jednak nic nie zastąpi prostoty. „Ważne jest także to, aby pozbawić go wszelkiego uogólniania i kwantyfikatorów typu: zawsze czy nigdy. Szczególnie wtedy, gdy ich używanie jest bezzasadne, czyli najczęściej” – podsumowuje Skwiot. (kg)

Źródło:

Brief.pl, 10 zasad skutecznego komunikowania się w social media, Rafał Skwiot, 6.01.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin