Snapchat informuje, jak jego użytkownicy dostosowują się do rzeczywistości w czasie pandemii

dodano: 
30.04.2020
komentarzy: 
0

Snapchat zapytał swoich użytkowników o to, jak sobie radzą i jak funkcjonują w czasie trwania pandemii koronawirusa. Jak podaje biuro serwisu społecznościoweg, ponad 80 proc. ankietowanych odpowiedziało, że martwi się o obecną sytuację, chociaż ma świadomość, że izolacja ma na celu ochronę. 46 proc. twierdzi, że najbardziej boi się o zdrowie swojej rodziny, a 24 proc. o całe społeczeństwo. Tylko 7 proc. martwi się o siebie. Oprócz tego zaniepokojenie budzi również sytuacja związana z edukacją czy szukaniem pracy (tak odpowiadało 20 proc. osób w wieku 18-20 lat) oraz obecnym zatrudnieniem.

Dalej czytamy, że 88 proc. użytkowników twierdzi, że wirus wpływa na ich codzienne życie, a 74 proc. z nich uważa, że dostosowuje się do takiej sytuacji. Snapchat podaje także, że użytkownicy powyżej 35 roku w 92 proc. sądzą, że pandemia wpłynęła na ich codzienność.

Użytkownicy serwisu szacują także, kiedy będą w stanie wrócić do życia sprzed pandemii. 40 proc. z nich przewiduje, że będzie im trudno funkcjonować przez około osiem tygodni, a 38 proc. spekuluje, że takie problemy będzie odczuwało przez cztery do ośmiu tygodni.

Użytkownicy aplikacji odpowiedzieli także na pytania odnośnie do ich aktualnego życia w zamknięciu. 54 proc. osób bardziej zajmuje się dbaniem o swoje domy niż wcześniej, 41 proc. znaczniej troszczy się o siebie, 30 proc. ćwiczy, 27 proc. zdobywa nowe umiejętności, takie jak gotowanie czy malowanie, a 12 proc. układa puzzle.

Ankietowani w wieku 21–24 lata są grupą najbardziej zaangażowaną w nowy trend układania puzzli. Nastolatkowie również są najbardziej aktywni fizycznie – 41 proc. ćwiczy więcej niż do tej pory, 41 proc. uważa też, że nabywa nowe umiejętności.

Oprócz tego 68 proc. młodych osób ogląda więcej programów, a 22 proc. tych na żywo. Ponad jedna trzecia kobiet (34 proc.) zaczęła grać w więcej gier mobilnych, rośnie także popularność gier na konsoli wśród mężczyzn (55 proc.).

Wikeszość odpowiadających spędza więcej czasu na oglądaniu telewizji (47 proc.), grach na konsolach (21 proc.), grach mobilnych (11 proc.), oglądaniu streamingów (11 proc.) i transmisji na żywo (9 proc.).

Biuro przekazuje także, że ta sytuacja może pozytywnie wpłynąć na komunikację marek. Jak czytamy, użytkownicy aplikacji w 27 proc. lubią reklamy, które pokazują, jak firmy wspierają innych, 17 proc. chce oglądać treści, które pozwalają im uciec od rzeczywistości, a 16 proc. interesują materiały dotyczące produktów, których używają w domach. (kd)

Źródło:

forbusiness.snapchat.com, Covid-19: How Snapchatters are adjusting to a “new normal”, 27.04.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin