Snow PR chce być eko

dodano: 
05.02.2020
komentarzy: 
0

Agencja Snow PR, specjalizująca się w obsłudze marek z obszaru sportu i zdrowego stylu życia, podjęła zobowiązanie klimatycznej neutralności, oficjalnie przystępując do inicjatywy Climate Neutral Now prowadzonej pod egidą agendy Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Zmian Klimatu.

Climate Neutral Now jest inicjatywą integrującą firmy, organizacje rządowe i pozarządowe oraz obywateli z całego świata, którzy podejmują starania na rzecz osiągnięcia neutralności klimatycznej na koniec bieżącego stulecia zgodnie z założeniami Porozumienia paryskiego.

W ramach zobowiązania Snow PR zamierza m.in. kontrolować i zredukować emisję gazów cieplarnianych związanych z działalnością. Chce wprowadzić też nowe rozwiązania dla swoich klientów.

„To, co łączy pracowników, klientów oraz konsumentów korzystających z promowanych produktów i usług, to czerpanie przyjemności z bliskości natury. Jako agencja komunikacji marketingowej i eventowa chcemy nie tylko nagłaśniać wysiłki podejmowane przez marki, z którymi pracujemy, ale także iść krok dalej i aktywnie przyczyniać się do tego, by przyszłe pokolenia mogły doświadczać piękna przyrody” – komentuje Marta Lesiewska, pomysłodawczyni i koordynatorka projektu w Snow PR.

Jak informuje agencja, realizacja zobowiązania będzie obejmowała trzy obszary.

Pierwszym z nich ma być mierzenie śladu węglowego wynikającego z działalności firmy, ograniczanie go oraz kompensacja tego, czego nie uda się wyeliminować przez bezpośredni zakup jednostek CER w projektach certyfikowanych przez UNFCCC, które zostały wybrane przez pracowników agencji. Będzie to polegało na dokładnej analizie m.in. zużycia energii, ogrzewania, rodzaju środków transportu wybieranych przez pracowników, zarządzania przesyłkami kurierskimi czy decyzji związanych z podróżami służbowymi.

Drugi obejmie minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko w ramach realizowanych usług, a także edukację klientów w tym zakresie. Chodzi m.in. o uwzględnienie dbałości o środowisko w planowaniu strategii i rekomendowanie klientom konkretnych rozwiązań. „W naszym przypadku pierwszeństwo będą miały zawsze rozwiązania pozwalające nam zminimalizować negatywny wpływ na środowisko, a mające pozytywny wpływ np. na społeczność lokalną. Choćby w przypadku produkowanych przez nas wydarzeń wpłynie to np. na wybór lokalizacji, cateringu, będzie oznaczało maksymalne ograniczenie ilości powstających odpadów i ich segregację czy szukanie alternatywnych form brandingu” – tłumaczy Jacek Będkowski, partner i Account Director w Snow PR.

Trzecim obszarem mają być działania edukacyjne – np. warsztaty i usługi konsultingowe dla uczestników rynku.

Snow PR przyjęło zobowiązanie do końca 2023 z możliwością przedłużenia. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin