Social media: wytyczne w 35 proc. największych polskich firm

dodano: 
29.08.2012
komentarzy: 
0

Jak wynika z najnowszego badania Crisis Shield, 35 proc. największych polskich przedsiębiorstw posiada specjalne wytyczne dla pracowników dotyczące korzystania z mediów społecznościowych.

„Wrzawa, jaka podniosła się wokół wytycznych TVN 24 dla pracowników, jest mocno niepokojąca, bo uświadamia, jak wielu ludzi nie postrzega swojej aktywności w social mediach w kategoriach wypowiedzi publicznych. Wpis, komentarz czy wrzucone na Facebook zdjęcie to wypowiedź, z którą mogą zapoznać się właściwie wszyscy. Z tego punktu widzenia, jeśli wypowiedź dotyczy np. firmy czy pracowników – nie może być obojętna pracodawcy” – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong. Tym właśnie podyktowany jest fakt, że coraz więcej przedsiębiorstw tworzy wewnętrzne reguły korzystania z mediów społecznościowych. Według Kilena, nie chodzi absolutnie o kontrolowanie życia prywatnego, ale o ochronę dobrego imienia, reputacji marki. Nie chodzi też o zakaz krytyki i cenzurę wypowiedzi. „Ale trzeba zrozumieć, że krytyczny wpis na temat zarządu czy polityki firmy publikowany przez pracownika na publicznie dostępnym profilu uderza w wizerunek firmy” – zauważa strategy director. I dodaje: „Dlatego uważam, że nie ma niczego złego w tym, że manager wysyła do współpracowników sugestie, jak zachowywać się, żeby nie szkodzić firmie. Największe światowe przedsiębiorstwa nie ograniczają się wcale do e-maili. W niektórych firmach klauzule dotyczące np. krytyki kolegów z pracy w social mediach są częścią umów o pracę”.

Jak wynika z badania, w Polsce sytuacja także się pod tym względem zmienia. Zdaniem Kilena to właściwy kierunek zmian, bo takie podstawowe wytyczne dotyczące posługiwania się i komunikacji w social mediach powinny, nie tylko na wypadek kryzysu, istnieć w każdej firmie. Na razie tak jest tylko w 35 proc. przedsiębiorstw. „Wygląda na to, że managerowie firm albo nie wiedzą o skali możliwych zagrożeń, albo cechuje ich przesadny optymizm” – kwituje przedstawiciel Think Kong.

Badanie było realizowane przez Instytut Badania Opinii Homo Domini w dniach 7 maja - 6 czerwca 2012 r. na próbie 250 największych polskich przedsiębiorstw (wg klasyfikacji GUS pow. 250 pracowników i UE wg obrotów pow. 50 mln euro) podzielonych na pięć równolicznych grup branżowych (50 jednostek) reprezentujących sektory medycyna/farmacja, finanse, budownictwo i nieruchomości, przemysł i retail.

Cały raport będzie gotowy we wrześniu. PRoto.pl jest patronem medialnym przedsięwzięcia.

Partnerami projektu są: Think Kong, On Board PR, DLA Piper oraz TU Chartis.(es)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin