Solski i Giedrojć komentują

dodano: 
10.09.2008
komentarzy: 
0

Ryszard Solski i Kuba Giedrojć komentują raport portali PRoto.pl i GazetaPraca.pl na temat motywacji polskich PR-owców.

Ryszard Solski (Solski Burson-Marsteller): „Podobnie jak w zeszłym roku, wyniki badania PRoto pokazują, że podstawowym powodem wybierania zawodu PR-owca w Polsce jest zainteresowanie tym obszarem komunikacji oraz kreatywny charakter pracy. O ile odpowiedź na pierwsze pytanie była z gatunku dość oczywistych - któż bowiem przyznawałby się do podjęcia pracy w dziedzinie, która nie jest dla niego interesująca – to odpowiedzi na drugie i kolejne pytania wydają się pokazywać pewną generalną tendencję. Otóż po okresie, gdy dla większości młodych ludzi (prawie 60% badanych nie przekracza trzydziestu lat) najważniejsze były warunki finansowe, dzisiaj coraz częściej szukają oni przede wszystkim ciekawej, nie rutynowej pracy, w której mogą się spełniać i rozwijać.

Potwierdzają to zresztą odpowiedzi na pytanie o powody zmiany pracy lub pozostanie przy dotychczasowej – są to przede wszystkim ciekawe wyzwania zawodowe i możliwość zdobycia interesujących doświadczeń. Podobne tendencje jakiś czas temu pojawiły się w krajach wysokorozwiniętych i było tylko kwestią czasu, kiedy zarysują się u nas.

Jako pracodawcę zmartwiły mnie natomiast odpowiedzi na pytania o zamiary pozostania w obecnym miejscu pracy”. Cały komentarz

Kuba Giedrojć (Departament PR PKPP Lewiatan): „Z wyników badania wyłania się dosyć spójny profil motywacji pracowników polskiej branży PR, ale także podobne warunki pracy oraz poziom satysfakcji. Fakt, że wyniki nie są zbyt rozproszone, pozwala nieco śmielej dokonać pewnych uogólnień. Pamiętać jednak trzeba, że jest to badanie o próbie de facto przypadkowej, zatem nie można tu mówić o reprezentatywności. Wartością jest zatem wykorzystanie wiedzy jakościowej do próby zrozumienia postaw i przekonań, ostrożnie natomiast trzeba się wypowiadać co do ich skali. Co zatem motywuje pracowników do pracy w branży PR? Badani wskazują głównie na potrzebę samorealizacji, zainteresowanie branżą, możliwość samodzielnego i kreatywnego działania. Zwraca tu uwagę specyfika motywów, odwołuje się ona głównie do rozwoju i poszukiwania zadań pozwalających na realizację siebie”. Cały komentarz

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin