.

 

Sondaż na autorytety

dodano: 
07.02.2007
komentarzy: 
29

W miesięczniku Home&Market można zapoznać się z przygotowaną przez magazyn listą najbardziej wpływowych osób na rynku marketingu, PR-u i reklamy. Do udziału w ankiecie zaproszono 100 osób, które cieszą się według redakcji największym autorytetem w tych dziedzinach; to oni zdecydowali o tym, kto jest elitą polskiego świata marketingu. Zagłosowało 48 osób, każda z nich mogła oddać 10 głosów, wymieniono 100 różnych nazwisk, magazyn opublikował nazwiska tych, na których oddano więcej niż pięć głosów.
25 osób wskazało na Pawła Kastorego, założyciela Corporate Profiles DDB, 19 osób – na Piotra Czarnowskiego, prekursora PR-u i założyciela agencji First Public Relations, trzecie miejsce – z osiemnastoma punktami - należy do Pawła Trochimiuka, prezesa agencji Partner of Promotion. Czwarte miejsce przypadło Jakubowi Bierzyńskiemu, współwłaścicielowi Omnicom Media Group, a piątą i szóstą –Przyborze i Zaniewskiemu. Magazyn przygotował także sprofilowane branżowo podrankingi dla marketingu, reklamy i PR-u. W public relations pięć pierwszych miejsc zajmują kolejno: Piotr Czarnowski, Paweł Trochimiuk, Jerzy Olędzki, Jacek Balcer, Adam Łaszyn, Krzysztof Nowak. Warto zwrócić uwagę, że Jerzy Olędzki pojawił się jako jedyny pracownik naukowy wśród wskazywanych przez ankietowanych osób. (kk)

Lista osób wyróżnionych przez ankietowanych:

1.Paweł Kastory
2.Piotr Czarnowski
3.Paweł Trochimiuk
4.Jakub Bierzyński
5.Kot Przybora
6.Iwo Zaniewski
7.Krzysztof Kruszewski
8.Szymon Gutkowski
9.Iwona Kossman
10.Grzegorz Kiszluk
11.Jerzy Olędzki
12.Jacek Balcer
12.Adam Łaszyn
13.Marek Janicki
13.Krzysztof Nowak
14.Grażyna Goslings
14.Jacek Kalinowski
14.Bogusław Biszof
15.Przemysław Bogdanowicz
15.Kalina Janicka
15.Bibianna Konieczna
15.Anna Lubawska
15.Krzysztof Najder
15.Jarosław Ziębiński
15.Piotr Zygo
15.Jakub Benke
15.Krystyna Dzieduszycka
15.Jakub Potrzebowski
15.Mateusz Zmyślony
15.Marek Żołędziowski
15.Marcin Mroszczak

Źródło:

Home&Market, Kastory - ekspert wg ekspertów, Rita Schultz, 01.01.06, s. 15
komentarzy:
29

Komentarze

(29)
Dodaj komentarz
27.02.2008
14:54:41
coco
(27.02.2008 14:54:41)
Lista jak lista. Nie zapominajcie o jednej rzeczy -tych, którzy trzymają biznes w garści i potrafią robić dużą kasę, na tej liście nie ma. Nie trzeba być na łamach gazet, aby znac się na rzeczy. No ale jak to mówią w branży - dobra gadka to połowa dniówki :) To zupełnie jak zatrudnianiem za psie pieniądze w korporacjach. Na otarcie łez dostajesz "prestiż" i odpowiednia ideologię, który ma zrekompensować braki na koncie. Mnie zrekompensowały. Po paru latach ocierania się o sławy z ww pierwszej dziesiątki moje CV nabrało sporej mocy, otwierając drzwi tu i ówdzie. Okazało się też, ze im mniejsza firma - tym większa kasa. W małych firmach ludzie skupieni są na osiąganiu celu i zarabianiu forsy, zaś w korporacjach mnoży się byty, strategie i można sie mylić, mylić, mylić aż do bólu. Niezły poligon doświadczalny. Ja się myliłam za tysiąc dwieście zeta miesięcznie piastując stanowsko ekant eksekjutiv, więc chyba źle nie było. Pozdrawiam Profesora Olędzkiego, jedenastego na liście :)
07.04.2007
14:43:17
DD
(07.04.2007 14:43:17)
Lista jest szmatława, T. sie lansuje gdzie tylko moze, HM robi takie listy za kasę i wszyscy to wiedza. Gratuluje tym, co pisza ze 1500 to dobra pensja na start. Każdy kto pracuje w agencji z Wawie w 2007 za mniej niż 2500 brutto jest skrajnie ułomny, każdy kto pracuje za mniej niż 3000 jest naiwny. 3 lata temu, zaraz po studiach, prawie bez doswiadczenia, w Polskiej agencji zatrudniającej 10 osob dostałem 3200 jako pierwsza pensje... wiec nie dajcie sie dymać koleżanki i koledzy.
02.04.2007
17:04:21
s
(02.04.2007 17:04:21)
s
09.02.2007
19:37:01
Hmm...
(09.02.2007 19:37:01)
Ciekawa lista... brakuje moim zdaniem kilku fajnych nazwisk... m.in ludzi z korporacji, którzy decydują o losie wielu agencji. Ludzi, którzy rozwijają polski PR, przez przenoszenie ciekawych rozwiązań za naszej zachodniej granicy... A. Wąsak - Nestle/M. Mejer - P&G Czy nawet takich jak Ciszewski.... itd.. Bardzo niekompletna, nieobietywna lista
08.02.2007
23:24:07
do cel1
(08.02.2007 23:24:07)
pomieszkaj na zachodzie i popracuj tam w branży i dopiero wracaj z porównaniami
08.02.2007
20:38:51
do cel1
(08.02.2007 20:38:51)
to, że ktoś od lat pracuje w branży wcale nie znaczy, że jest w tym dobry. Pracowałeś kiedys z ludźmi, których tu bronisz? szczegolnie z pozycji dziennikarza?
08.02.2007
18:18:05
K.
(08.02.2007 18:18:05)
to tak jak z rankingiem agencji PR robionym przez H&M. Powinni sie wstydzić. Przecież wszyscy wiemy, jak przebiega procedura. W ostatnim zestawieniu na przykład agencja (której nota bene pracowników łaczą relacje osobiste z klientami) świetnie sobie poradziła. Nic dziwnego skoro opinie wystawia mąż, żona, narzeczona, narzeczony. Przecież wystrczyłoby to sprawdzić, ale najwyraźniej, jakie pismo, takie rankingi.
08.02.2007
15:48:38
.
(08.02.2007 15:48:38)
A co powiecie na to. W grudniu skontaktowała się ze mną dziennikarka z H&M z informacją, że przygotowują takie zestawienie do styczniowego numeru magazynu i że zostałem wybrany do czołowej 5-tki w podkategorii PR. Poprosiła o przesłanie zdjęcia i krótkiej biografii, co zrobiłem następnego dnia. Przed tygodniem zobaczyłem nowe wydanie H&M na stacji benzynowej i naturalnie z ciekawości kupiłem. No i tu najlepsze – otwieram, wertuję, kartkuję i… nie ma mnie w zestawieniu. Od kilku dni zastanawiam się komu tak podpadłem, albo komu na tyle mało się przysłużyłem, że ostatecznie usunął mnie z tego zestawienia. Z drugiej strony żadna to dla mnie strata, wszak każdy z Was drodzy koledzy po fachu zna już z pewnością cenę za publikację w H&M, również taką ze zdjęciem na okładce. Pozdrawiam wszystkich i życzę miłej lektury podobnych rankingów w przyszłości :-) PS: Pozwólcie, że dziś wyjątkowo nie podpiszę się moim nickiem, ponieważ osoby z redakcji H&M pewnie doskonale wiedzą kto napisał ten post.
08.02.2007
15:17:15
mac
(08.02.2007 15:17:15)
a co to w ogóle ma wspólnego z sondażem? Ktoś kto używa tego słowa w takim kontekście, nie ma zielonego pojęcia o czym pisze. Sondaż to nie sąda SMSowa, ani nie ranking. To są kompletnie nieporównywalne czynnosci, a powszechne nadużywanie tego pojecia słuzy tylko i wyłącznie uwiarygodnieniu takich "zabaw" i nadaniu im rangi.
08.02.2007
13:42:43
ja
(08.02.2007 13:42:43)
Szkoda ze nie mozna wkleic tego ogromniastego zdjecia Pawelka
08.02.2007
13:26:57
<.>
(08.02.2007 13:26:57)
Liczba osób, które zajmują miejsca ex aequo świadczy o mnogości oddanych głosów.
08.02.2007
12:31:01
Misiek
(08.02.2007 12:31:01)
oj, już nie przesadzaj, wszak informacji udziela Anna Hahn-Leśniewska, a mógł przecież sam prezes...Ale bardzo ciekawa jest konstrukcja tej informacji, czyli instrukcja jak przekuć PRAWIE zwycięstwo na niekwestionowany sukces.
08.02.2007
11:18:13
floyd patterson
(08.02.2007 11:18:13)
Wszelkie granice braku skromności zostały przekroczone... Strona główna partnersów: Najlepsi z najlepszych w polskim PR Partner of Promotion, 29 stycznia 2007 r. Redakcja miesięcznika "Home&Market" uznała, że Paweł Trochimiuk - Prezes Zarządu Partner of Promotion jest jednym z największych autorytetów w zakresie budowania współczesnego wizerunku public relations. W rankingu, opublikowanym przez magazyn, Paweł Trochimiuk był wielokrotnie wymieniany wśród najlepszych, najbardziej cenionych i "wizjonerskich" ekspertów z dziedziny public relations. Miejsce w rankingu jest tym bardziej prestiżowe, że zwycięzców wybierali uznani eksperci i znawcy ryku PR, marketingu i reklamy. Paweł Trochimiuk aż w dwóch kategoriach rankingu zajmuje czołową pozycję. Pierwszą z nich jest Autorytet Public Relations, gdzie uplasował się na drugim miejscu, tracąc jedynie jeden punkt do zwycięzcy tej kategorii, Piotra Czarnowskiego. Kolejną zwycięską kategorią są Najlepsi z Najlepszych, w której Paweł Trochimiuk ponownie znalazł się w czołówce, plasując się na trzeciej pozycji z liczbą 18 głosów. Ustąpił tylko jednym głosem Piotrowi Czarnowskiemu oraz zwycięzcy rankingu - Pawłowi Kastoremu, prezesowi i założycielowi agencji reklamowej Corporate Profiles DDB, który zdobył 25 głosów. Nominacje przyznawane były w czterech kategoriach: Najlepsi z najlepszych w marketingu, reklamie i public relations; Autorytety public relations; Autorytety marketingu oraz Autorytety reklamy. * * * Partner of Promotion jest Agencją Public Relations obecną na polskim rynku od 1994 r. Agencja działa w sektorze dóbr szybko zbywalnych, na rynku finansowym, farmaceutycznym i nowych technologii. Pracuje m.in. dla takich marek i firm jak: Procter & Gamble, TFI Union Investment, Motorola Polska, Rockwool, Ambasada Niemiec, Sobieski, ZCH Police, EMC, 3Com, Logitech i 3M. Partner of Promotion została m.in. trzykrotnie uhonorowana tytułem "Agencji PR Roku" w dwóch konkursach - Medium i Impactor. W grudniu 2004 r. firma zdobyła trzy "Złote Spinacze" w konkursie organizowanym przez Związek Firm Public Relations w kategoriach: PR Produkty, Event i Kryzys. W 2005 r. Agencja została dwukrotnie uhonorowana za działania kryzysowe: w czerwcu 2005 r. statuetką w międzynarodowym konkursie SABRE Awards za najlepszą kampanię europejską w kategorii "kryzys" oraz w listopadzie 2005 r. Złotym Spinaczem w kategorii "komunikacja antykryzysowa". W tym samym roku zdobyła dwie statuetki "Magellan Awards 2005" w międzynarodowym konkursie, organizowanym przez League of American Communications Professionals (LACP) w kategorii "komunikacja kryzysowa", oraz Honor Magellan Award - w kategorii "PR produktu". W styczniu 2006 Agencja otrzymała tytuł Lidera Doradztwa 2005 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego, zajmując równocześnie czołowe miejsce w rankingu organizowanym przez Brytyjsko-Polską Izbę Handlową i World Connect, pod patronatem tygodnika Wprost. W tym samym miesiącu, Agencja Partner of Promotion została właścicielem i koordynatorem pierwszej polskiej sieci Agencji PR (Central Eastern Europe Public Relations Network - CEEPR-net). W lutym 2006 Agencja otrzymała tytuł "Najbardziej podziwianej Agencji PR" w konkursie Impactor 2005, przyznawaną przez środowisko marketingowe. Dodatkowych informacji udziela: Anna Hahn-Leśniewska, Client Service Director a.hahn@partnersi.com.pl, tel. +48 22 858 74 58
07.02.2007
23:10:45
brawosz
(07.02.2007 23:10:45)
brawo Paweł Kastory, brawo Piotr Czarnowski, brawo Pawel Trochimiuk, GRATULUJĘ, choc jestem pewien ze teraz sie zacznie nagonka indywidualistów, i accountów, którzy nigdy nic więcej nie osiągną
07.02.2007
22:41:13
cel1
(07.02.2007 22:41:13)
czy ktos z tu obecnych narzekaczy ma takie doswiadczenie w branzy jak ta dwojka z miejsca 14??? raczej nie, bo jakby mieli nie pisaliby tych glupot a Trochimiukowi po prostu wszyscy zazdroszcza sukcesow. to jest nie do pomyslenia na zachodzie, tylko u nas krytyuje sie tyc ktorzy sa najlespi , a co wiecej chwala sie tym!!!!
07.02.2007
20:49:43
koniec świata
(07.02.2007 20:49:43)
no sorry, ale jeśli pani G. i pan K. z miejsca 14. wyprzedzają takiego np. Mroszczaka, to ja pytam, kto glosował? pracownicy CU i TP? aż sie boje myśleć, kto jest na pozostałych miejscach...
07.02.2007
18:34:43
Dobrotliwy
(07.02.2007 18:34:43)
K...., w Partnersach na pewno umierają z obowiązkowej radości, ale przynajmniej już wiedzą, że o nich w tej ciężkiej pracy rozchodzi się najmniej. Róbcie sobie dalej swoje wazeliniarskie pseudorankingi, powodzenia. Proponuję następny: na superelitę elity, czyli wybrani teraz głosują i jednocześnie oddają pokłon pięciu (sesja zdjęciowa!), którzy są najbardziej wybrani.
07.02.2007
17:59:43
ja
(07.02.2007 17:59:43)
Marek Janicki is THE BEST!
07.02.2007
17:34:41
t.
(07.02.2007 17:34:41)
paweł trochimiuk, on i tylko on. na liście znalazły się także i inne osoby... Co myślicie o pozostałych kandydatach, jestem bardzo ciekawy...!
07.02.2007
17:27:23
K.
(07.02.2007 17:27:23)
Otóż nie wszystkie agencje tak płacą Tomku, muszę Cie rozczarować. Sa takie w ktorych parktykant dostaje 1000-1200. trzeba sie tylko dobrze rozejrzec.
07.02.2007
17:16:40
do "ja"
(07.02.2007 17:16:40)
garnitur za piataka? myślisz, że to duzo? są droższe. a samochody to chyba większośc facetów lubi. ja tam mam jaguara. no cóż, taki psi los prezesa
07.02.2007
16:49:55
tomek
(07.02.2007 16:49:55)
a po co ma placic wiecej, skoro inne agencje jego pokroju tez tyle placa? jest biznesmenem, nie bedzie przeplacal.
07.02.2007
16:28:48
Misiek
(07.02.2007 16:28:48)
Nie dla początkujących. Ci co dopiero zaczynają i zdobywają praktykę dostają właśnie 1500-1600 brutto. Brawo dla Trochimiuka, że od kilku lat tak skutecznie lansuje swoją osobę: prezes ZFPR, różne nagrody branżowe itd. To się nazywa konsekwentne dążenie do celu. Najpóźniej za dwa lata będzie już pierwszy we wszystkich kategoriach.
07.02.2007
16:22:52
ja
(07.02.2007 16:22:52)
problem w tym, ze Pan Trochimiuk moglby placic wiecej swoim pracownikom, ale nie moglby wtedy pozwolic sobie na te swoje garniturki za 5 tys, samochodziki itp. Nie wiem gdzie pracujesz, ale 2200 brutto w PR to jest standard!!!!
07.02.2007
15:50:11
tomek
(07.02.2007 15:50:11)
kurde, 03, nie wiem ile masz lat, ile pracujesz w branzy, ale albo pracujesz od bardzo dawna i juz zapomniales, albo szukasz pracy i jestes rozczarowany tym co rynek ma do zaproponowania... 1500 brutto wcale mnie nie dziwi! malo temu, dwa lata temu dostalem 1200 brutto na poczatku i wzialem, bo bylo to interesujace doswiadczenie, a teraz zarabiam duzo wiecej i dziwie sie za kazdym razem, gdy ktos tak narzeka, ze na poczatek nie daja mu 2 tys. na reke. taki jest rynek, a nie trochimiuk. i teraz mozemy sobie porozmawiac na temat rynku i to jest sensowniejsze niz znowu krytykowanie trochimiuka (i nie, nie jestem jego fanem).
07.02.2007
14:52:16
ja
(07.02.2007 14:52:16)
a czy etyczny jest Pawelek Trochimiuk proponujac poczatkujacym pensje 1500 brutto?
07.02.2007
14:50:47
ja
(07.02.2007 14:50:47)
Wejdzcie na strone: www.partnersi.com.pl - czeka na was niespodzianka.
07.02.2007
14:15:48
elitakiller
(07.02.2007 14:15:48)
..po to żeby wydawca H&M, czyli Bachurski miał cash z reklam ...pracowałem u niego i wiem jak to działa...z etyką nie ma to nic wspólnego...
07.02.2007
13:03:44
szary
(07.02.2007 13:03:44)
po co się robi takie listy? Przecież kazdy kto zdna te osoby wie że przynajmniej połowa nazwisk to prawdziwy dramat na miare słynnego profesora od mebli. aczkolwiek niektórzy to naprawde wybitne osobowosci.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin