Sondaż na autorytety
W miesięczniku Home&Market można zapoznać się z przygotowaną przez magazyn listą najbardziej wpływowych osób na rynku marketingu, PR-u i reklamy. Do udziału w ankiecie zaproszono 100 osób, które cieszą się według redakcji największym autorytetem w tych dziedzinach; to oni zdecydowali o tym, kto jest elitą polskiego świata marketingu. Zagłosowało 48 osób, każda z nich mogła oddać 10 głosów, wymieniono 100 różnych nazwisk, magazyn opublikował nazwiska tych, na których oddano więcej niż pięć głosów.
25 osób wskazało na Pawła Kastorego, założyciela Corporate Profiles DDB, 19 osób – na Piotra Czarnowskiego, prekursora PR-u i założyciela agencji First Public Relations, trzecie miejsce – z osiemnastoma punktami - należy do Pawła Trochimiuka, prezesa agencji Partner of Promotion. Czwarte miejsce przypadło Jakubowi Bierzyńskiemu, współwłaścicielowi Omnicom Media Group, a piątą i szóstą –Przyborze i Zaniewskiemu. Magazyn przygotował także sprofilowane branżowo podrankingi dla marketingu, reklamy i PR-u. W public relations pięć pierwszych miejsc zajmują kolejno: Piotr Czarnowski, Paweł Trochimiuk, Jerzy Olędzki, Jacek Balcer, Adam Łaszyn, Krzysztof Nowak. Warto zwrócić uwagę, że Jerzy Olędzki pojawił się jako jedyny pracownik naukowy wśród wskazywanych przez ankietowanych osób. (kk)
Lista osób wyróżnionych przez ankietowanych:
1.Paweł Kastory
2.Piotr Czarnowski
3.Paweł Trochimiuk
4.Jakub Bierzyński
5.Kot Przybora
6.Iwo Zaniewski
7.Krzysztof Kruszewski
8.Szymon Gutkowski
9.Iwona Kossman
10.Grzegorz Kiszluk
11.Jerzy Olędzki
12.Jacek Balcer
12.Adam Łaszyn
13.Marek Janicki
13.Krzysztof Nowak
14.Grażyna Goslings
14.Jacek Kalinowski
14.Bogusław Biszof
15.Przemysław Bogdanowicz
15.Kalina Janicka
15.Bibianna Konieczna
15.Anna Lubawska
15.Krzysztof Najder
15.Jarosław Ziębiński
15.Piotr Zygo
15.Jakub Benke
15.Krystyna Dzieduszycka
15.Jakub Potrzebowski
15.Mateusz Zmyślony
15.Marek Żołędziowski
15.Marcin Mroszczak