Specjaliści o konsumentach

dodano: 
21.12.2007
komentarzy: 
0

W najnowszej Gazecie Finansowej ukazały się artykuły Ryszarda Solskiego i Anny Król na temat public relations. Solski w swoim tekście opisuje najważniejsze grupy docelowe branży PR. Stwierdza, że „ostatecznym odbiorcą komunikatu są czytelnicy, słuchacze, telewidzowie, internauci. I dopiero wśród nich konsultanci PR, podobnie jak ludzie reklamy wyróżniają tzw. grupy docelowe”.
Według autora najważniejszą grupą docelową są konsumenci. W tym roku szczególną grupą stali się nabywcy mieszkań, menadżerowie, decydenci i liderzy opinii. Reklamowanie swych usług rozpoczęły także kancelarie prawnicze. Ważnym dla PR gronem są również ich stali współpracownicy tacy jak: detaliści, dostawcy czy hurtownicy.

W artykule Anny Król znajdujemy opis zalet interaktywnej komunikacji i współtworzenia produktów wraz z klientami. Autorka stwierdza, że: „Zaproszenie klientów do tak wyraźniej interakcji pozostaje w zgodzie ze zmianą postrzegania wartości tej grupy przez producentów”. Według niej komunikacja masowa jest obecnie mniej efektywna, dlatego specjaliści poszukują nowych sposobów dotarcia do klienta. Jednym z przykładów takich poszukiwań jest trend customer made.
Autorka definiuje go jako: „działanie, które na pierwszym planie stawia indywidualizm i potrzebę wyróżnienia się przez konsumenta z jednej strony i czerpanie wymiernych wartości z tego zaangażowania przez firmy komercyjne z drugiej”. Król zauważa, że trend kreowania produktów przez konsumentów rozwija się zarówno na świecie, jak i w Polsce; za jeden z przykładów podaje kampanię dla Nestlé Ice Cream Polska. (mk)

Źródło:

Gazeta Finansowa, Najważniejsze grupy docelowe, Ryszard Solski, 21.12.2007 Gazeta Finanoswa, Wyrafinowane narzędzia, Anna Król, 21.12.2007.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin