Spójny wizerunek marki
Daniel Woubishet w Briefie omawia rolę opakowania produktu i systemu identyfikacji wizualnej. Studia graficzne coraz częściej zajmują się nie tylko projektowaniem etykiet, ale również zarządzaniem marką, budowaniem strategii, analizą zachowań klientów, trendów rynkowych i konkurencji. Oferta agencji projektowych rozszerza się także o internetowe i multimedialne opracowane wizerunku marki. Dzieje się tak ze względu na rosnące potrzeby rynku.
„By zachować spójność w komunikacji marki, firma dokonuje analizy jej historii, genezy, skojarzeń z nią związanych i otoczenia rynkowego, by dowiedzieć się, co można zmienić i jak daleko w tych zmianach się podsunąć” – pisze autor artykułu. Często jedna zmiana pociąga za sobą następne, które wymagają „głębszej ingerencji w system identyfikacji wizualnej”. Nowe zadania wymuszają stosowanie nowych i unowocześnionych narzędzi. Ważna jest także edukacja klientów, którzy jeszcze kilka lat temu nie odróżniali zakresu usług studiów projektowych od działalności agencji reklamowych.