Społeczni influencerzy – 3 kampanie

dodano: 
23.11.2016
komentarzy: 
0

Wielu influencerów współpracuje z markami nie tylko w celach komercyjnych. Twórcy budujący wokół siebie internetową społeczność biorą także udział w kampaniach społecznych, by w pozytywny i bezinteresowny sposób wykorzystać swoje wpływy. Przykłady 3 takich kampanii zebrał portal przerwanareklame.pl.

Aktorka Olivia Wilde, znana m.in. z Dra House’a, za pomocą mediów społecznościowych buduje wokół siebie bardzo zaangażowaną, internetową społeczność. Artystka wzięła udział w kampanii społecznej zorganizowanej z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa. Jej celem było pokazanie, że osoby z zespołem Downa funkcjonują w społeczeństwie tak samo, jak każdy inny człowiek.
Olivia Wilde gra dziewczynę żyjącą podobnie jak każdy z nas – chodzi do pracy, jada z rodziną pizzę przed telewizorem, a wieczorem chodzi ze znajomymi na karaoke. Na koniec okazuje się, że tak naprawdę oglądaliśmy 19-letnią, chorą na zespół Downa Annę Rose Rubright, która pyta widza reklamy: „a jak ty mnie postrzegasz?”.

Portal przerwanareklame.pl przytoczył też kampanię Polskiej Akcji Humanitarnej, którą swoimi działaniami wsparł aktor Maciej Sthur. „Krótki film o klikaniu” miał zachęcać oglądających do odwiedzania strony www.pajacyk.pl i klikania na brzuch drewnianego pajacyka, jednego z symboli PAH. Artysta nie tylko zagrał w spocie główną rolę, lecz także napisał do niego scenariusz oraz go wyreżyserował.
W akcję zaangażował się także muzyk Dawid Podsiadło, który stworzył piosenkę w ramach PAH. Przerwanareklame.pl wskazuje, że młodego artystę również można określić mianem influencera – internauci doceniają w mediach społecznościowych jego nietypowy humor i dystans do siebie, wielokrotnie reagując na publikowane przez niego treści.

Bardzo duża grupa influencerów – i chodzi nie tylko o internetowych twórców, lecz także aktorów, muzyków czy dziennikarzy – zaangażowała się w akcję dlaSchroniska.pl. Jej celem jest ułatwienie internautom wspieranie schronisk w całej Polsce.
W inicjatywę Fundacji NaszeZoo.pl zaangażowali się m.in. Marta Wierzbicka, Novika, Barbara Kurdej-Szatan, Michał Górecki, Paweł Bielecki, Adam Wiejak (Poszukiwacz) czy Paulina Smaszcz-Kurzajewska. Dzięki temu o akcji dowiedziało się o wiele więcej ludzi.

Źródło:

przerwanareklame.pl, 3 ciekawe kampanie społeczne z udziałem influencerów, 17.11.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin