Sposób na facebookowy algorytm, czyli czas na performance marketing
Kampania reklamowa na Facebooku? „Liczy się efekt. Nie ma złotego środka na jego osiągnięcie, ale funkcjonuje kilka sprawdzonych zasad, którymi warto się kierować” – przekonuje Michał Łukaszewicz z Socialformance na łamach Marketera+.
Jeszcze w 2011 roku posty marek dochodziły do ok. 30 proc. fanów. Teraz algorytm serwisu nie jest aż tak sprzyjający, ponieważ posty widzi ok. 8-10 proc. fanów fanpage’a. W zamian FB proponuje „dark post”, czyli posty sponsorowane, które nie są widoczne na osi czasu marki i jej nie zaśmiecają. Co poza tym? Trzeba postawić na „dedykowane grafiki”, czyli koniec ze zdjęciami ze stocków. Efektywny może być również real time marketing. „Przykładem może być profil Serce i Rozum, bardzo często nawiązujący do popularnych wśród in-ternautów wydarzeń” – przekonuje autor tekstu.
Pozostaje jeszcze performance marketing ukierunkowany na rezultaty i rozliczany za efekty. Do tego najbardziej przydatne są posty sponsorowane wyświetlające się na tablicy (konwersja lepsza o 35-60 proc.!). W wypadku performance marketingu należy pamiętać, o tym by posty były nie tylko estetyczne i pasujące do identyfikacji klienta, ale też by wpis eksponował przede wszystkim produkt i usługę. „Nie piszemy dużo, za to konkretnie. Przedstawiamy profity, na jakie może liczyć użytkownik - zniżkę, rabat, przecenę. Swoim przekazem zachęcamy do podjęcia akcji. Ograniczajmy ofertę czasowo” – czytamy w magazynie. Oczywiście istotne są polubienia czy komentarze, ale najważniejsze jest to, by zachęcić konsumenta do zapoznania się z ofertą. (kg)