„Sprawni w pracy” w telewizji i prasie

dodano: 
06.05.2005
komentarzy: 
0

W Europejskim Dniu Protestu Przeciw Dyskryminacji Osób Niepełnosprawnych – 5 maja - ruszyła w Telewizji Polskiej oraz w kilku tytułach prasowych kampania reklamowa promująca ogólnopolską kampanię społeczną „Sprawni w pracy”, zainicjowaną przez Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych – Leszka S. Zielińskiego oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. Celem kampanii jest zachęcenie pracodawców do zatrudniania niepełnosprawnych pracowników, a także namówienie samych niepełnosprawnych do prowadzenia aktywnego trybu życia i walki o prawo do realizacji zawodowej. Kampania reklamowa „Sprawni w pracy” ma pokazać, jak trudno osobom niepełnosprawnym, mimo czasem bardzo dobrego wykształcenia i niezbędnych umiejętności, znaleźć w Polsce pracę. W jednym ze spotów widzimy niepełnosprawnego chłopaka, który mimo, że spełnia wszystkie oczekiwania pracodawcy ma zerowe szanse na dostanie pracy, o którą się stara, gdyż nie ma ręki i nogi. W drugim obserwujemy niewidomą recepcjonistkę, która po krokach bezbłędnie poznaje wszystkich pracowników firmy. Może wydawać się to nieprawdopodobne - choć jest to historia z życia wzięta - dlatego zadajemy odbiorcom tej reklamy pytanie „Co jest dla Ciebie bardziej niesamowite? To, że Ania poznaje ludzi po krokach… czy to, że ma pracę?“ – komentuje Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. Spoty będą prezentowane w trzech falach emisyjnych na trzech antenach Telewizji Polskiej (TVP1,TVP2,TVP3). Drugim, równie ważnym, elementem kampanii medialnej są layouty prasowe. Ukażą się one w maju w Rzeczpospolitej oraz Gazecie Prawnej. Bohaterami reklam prasowych są znane wszystkim postaci literackie, będące osobami niepełnosprawnymi - kapitan Hook i Quasimodo. Zarówno Telewizja Polska, jak i Rzeczpospolita oraz Gazeta Prawna włączyły się w realizację kampanii na zasadzie współpracy i udostępniają dla jej celów czas antenowy oraz powierzchnię reklamową bezpłatnie. Dotychczas w ramach kampanii wydano dwie pozycje książkowe: „Sprawni w pracy” oraz „Niepełnosprawny pracownik. Co pracodawca wiedzieć powinien”. Zawierają one kompendium wiedzy, pomocnej zarówno osobom poszukującym pracy, jak i pracodawcom rozważającym możliwość zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Ich wydanie było możliwe dzięki projektowi „Aktywność na rynku pracy. Program poradnictwa i szkoleń dla osób niepełnosprawnych”, współfinansowanego ze środków programu Unii Europejskiej Phare, a realizowanego pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Odbyła się również międzynarodowa konferencja poświęcona zagadnieniom nowych technologii w edukacji i w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, połączona z panelem dyskusyjnym „Czy osoba niepełnosprawna może być dobrym pracownikiem? Za i przeciw”. Istotnym elementem kampanii są szkolenia dla osób niepełnosprawnych „Aktywnie szukam pracy” oraz „Rozpoczynam własną działalność gospodarczą”, które mają na celu przekonanie i przygotowanie osób niepełnosprawnych do funkcjonowania na rynku pracy. Partnerami kampanii są Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych Leszek S. Zieliński, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Urząd Miasta Wrocławia i Urząd Miasta st. Warszawy. Partnerami medialnymi kampanii zostali Telewizja Polska, Rzeczpospolita i Gazeta Prawna. Stale współpracującymi partnerami Stowarzyszenia są Agencja Rowland Communications, Dom mediowy Starlink i Instytut Monitorowania Mediów. Spoty i layouty przygotowała agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin