Sprężyna jako logo Polski. Wybieramy znak dla naszego kraju
Do 28 października internauci będą mogli wybierać logo dla Polski. Wszystkie trzy wersje znaku symbolizują sprężynę - a ta, według twórców logo „oddaje energię, charakter Polski, a także wpisuje się w kontury kraju”.
„Jeszcze dziesięć lat temu nie byliśmy gotowi na to, by skutecznie wcielić idee twórczego napięcia w życie. Ale ona się nie zdezaktualizowała” – powiedział Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Warszawie 14 października. Przypomniał także, że prace nad tą koncepcją promowania Polski za granicą, zainicjowały dziesięć lat temu cztery organizacje: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Krajowa Izba Gospodarcza, Konfederacja Lewiatan oraz Pracodawcy RP.
Pomysł opracował Wally Ollins, twórca pojęcia „Twórczego Napięcia”. Dlaczego sprężyna? Zdaniem Ollinsa „obrazuje ona dynamikę rozwoju naszej ojczyzny - niegdyś ściśniętej przez historię, a dziś oddającej światu ogromny ładunek nagromadzonej w nas energii” .Nowe logo i hasło, które zaprojektowała agencja Saffron Brand Consultants, ma być dopełnieniem tamtej idei. Jedną z wersji znaku pierwszy raz zaprezentowano przy okazji spotów promujących przemiany ostatnich dwudziestu pięciu lat. W tamtym czasie pojawiło się też hasło - „Polska. Spring Into”.
Jak poinformował Tyszkiewicz, wynagrodzenie dla Saffrona wyniosło 220 tys. euro. Pieniądze na jego zakup pochodzą ze zbiórki przeprowadzonej wśród firm, zrzeszonych m.in. w organizacjach biznesowych. Prawa do znaku będą przekazane tworzonej właśnie fundacji „Marka Dla Polski”. Ta z kolei odda je na rzecz Skarbu Państwa. Dzięki temu z logo będzie mogła korzystać każda polska firma czy osoba prywatna.
Trzy róże warianty logotypu udostępniono w serwisie logodlapolski.pl. (mw)