Statystyczny indeks PR-u

dodano: 
24.10.2008
komentarzy: 
0

Jak uniknąć konfliktów i usprawnić współpracę między dyrektorem finansowym firmy a dyrektorem marketingu, tłumaczy Justyna Piesiewicz na łamach miesięcznika CFO Magazyn Finansistów. Co ciekawe, wywód teoretyczny na temat pomiaru działań wizerunkowych autorka uzupełnia wzorami matematycznymi.

Między CFO a CMO istnieje pewnego rodzaju „nieporozumienie”, czytamy w tekście. Celem szefa finansowego jest maksymalizacja zysków przy jednoczesnej minimalizacji kosztów. Natomiast marketingowcy i PR-owcy, dbają o dobry wizerunek firmy, rozpoznawalność marki i wykreowanie zachowań konsumentów – a to kosztuje, tłumaczy autorka. Piesiewicz dodaje jednocześnie, że „CFO oraz specjaliści zajmujący się PR mogą jednak znaleźć wspólny punkt – mierzenie efektywności prowadzonych działań”. Autorka wymienia kilka sposobów na sprawdzenie efektów działań wizerunkowych, a między nimi: liczbę publikacji, badania marketingowe czy, mało znane, mierzenie zwrotu z nakładów inwestycyjnych poniesionych na działania PR-owskie. Dla zainteresowanych autorka podaje w tekście odpowiedni wzór.(ał)

Źródło:

CFO Magazyn Finansistów, Czy można zrozumieć „PIAROWCA”?, Justyna Piesiewicz, 01.10.08, s.18
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin