Stereotypem w kobietę

dodano: 
11.07.2014
komentarzy: 
0

„Konsumentka nie jest idiotką. Ona jest twoją żoną, lecz stereotypy wciąż miały się świetnie” – zauważył już kiedyś David Ogilvy. Jak czytamy w brief.pl, choć sytuacja kobiet w społeczeństwie się zmieniła, w komunikacji i reklamie wciąż są one matkami, przyjaciółkami i żonami. Zdarzają się jednak wyjątki.

Zdaniem Joanny Stopyry, marketing i reklama od samych początków  bazowały na stereotypach, by łatwiej komunikować się z otoczeniem. Jednocześnie dodaje, że marki, które stawiają na agresywny język i komunikację, „na starcie utrudniają sobie budowanie przymierza z konsumentką”. Są jednak wyjątki od tej reguły. Coraz większą popularnością cieszą się kampanie, które wykorzystują utarte spostrzeżenia w innym kontekście i celu. „Te marki pokazują krzywdzące stereotypy, po to, żeby zakomunikować, że są świadome tego, czego doświadczają kobiety i że u nich to je nie spotka. Dają tym samym kobietom  jasny komunikat, że są blisko nich” – analizuje Stopera. Marka Always (w kampanii Always #LikeAGirl)  zmierzyła się ze stereotypami związanymi z określeniem „robić coś jak dziewczyna”, które wywołuje na ogół negatywne skojarzenia. Efekt? Autorzy wykorzystali powszechne i bolesne stereotypy, z którymi zderzają się młode kobiety, pokazując tym samym, że marka jest świadoma, czego doświadczają’ – czytamy dalej. Z kolei producenci firmy  Pantene, w jednej z kampanii, wyszli  naprzeciw stereotypizacji kobiet w miejscach pracy.  (mw)

Źródło:

brief.pl, Jak współczesny marketing wykorzystuje stereotypy, by dotrzeć do ludzi, Joanna Stopyra
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin