Stop ukrytej reklamie!

dodano: 
29.11.2004
komentarzy: 
0


Polacy dostrzegają problem ukrywanej reklamy w mediach - wynika z pierwszych badań przeprowadzonych w ramach kampanii „Czyste Informacje”. Z danych firmy SMG/KRC Millward Brown, która przeprowadziła badania wynika, że ponad połowa badanych w wieku powyżej 15 lat ma wrażenie, że media ukrywają w swoim przekazie reklamę. Respondenci nie akceptują również sytuacji, w której firma płaci redakcji lub dziennikarzowi za publikację pozytywnego artykułu, bez zaznaczenia, że jest to reklama.
Mimo dostrzegania nieetycznych praktyk respondenci uważają media za wiarygodne źródło informacji. Zdecydowanie więcej badanych wierzy w informacje przedstawiane w mediach (48 proc.), niż w nie nie wierzy (22 proc.). Kampania „Czyste Informacje” prowadzona przez Związek Firm Public Relations ma pomóc w ograniczeniu zjawiska „kupowania” materiałów w mediach nieoznaczonych jako reklamowe. Partnerami kampanii są SMG/KRC, Institute of Public Relations, Kancelaria Prawnicza Salans i Instytut Dziennikarstwa UW.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin