Stowarzyszenie Wiosna rusza z kampanią społeczną, w której zachęca do dobrych uczynków

dodano: 
16.09.2019
komentarzy: 
0

Stowarzyszenie Wiosna 14 września 2019 roku rozpoczęło kampaię społeczną pod hasłem „#OdpowiadamDobrem”. Chce zachęcić do codziennego wybierania dobra oraz zapoczątkować „tak potrzebną dziś społeczną zmianę”.

„To wolontariusze Szlachetnej Paczki i Akademii Przyszłości byli naszą inspiracją podczas pracy nad kampanią społeczną »#OdpowiadamDobrem«. Ich uważność, empatia czy otwartość zasługują na naśladowanie. Są najlepszym reason to believe, że w spolaryzowanej, podzielonej rzeczywistości, wciąż możemy być solidarni. I właśnie do tego wzywa »#OdpowiadamDobrem« – do prawdziwej społecznej solidarności. Takiej, która zaczyna się w autobusie, na ulicy i w kolejce do kasy” – mówi o kampanii Konrad Kruczkowski, dyrektor ds. komunikacji w Wiośnie.

Więcej o kulisach kampanii – i nie tylko – w wywiadzie z Konradem Kruczkowskim

Akcja rozpoczęła się Weekendem Dobra – lokalnymi wydarzeniami, które mają zapoczątkować działania w całym kraju. W ramach kampanii Stowarzyszenie będzie zachęcać do codziennych dobrych uczynków – małych i dużych.

Na stronie akcji odpowiadamdobrem.pl znajduje się generator dobrych uczynków, który podpowiada, co dobrego można zrobić danego dnia. Można takż dzielić się swoimi historiami związanymi z dobrymi uczynkami w mediach społecznościowych, wykorzystując hashtag #OdpowiadamDobrem, a także inspirować do podobnych działań przez nominowanie (oznaczanie) znajomych.

W ramach akcji powstało także „Wyzwanie Pełne Dobra” na Messengerze. Każdy chętny po udzieleniu zgody będzie otrzymywał za pomocą tego komunikatora wyzwania na każdy dzień.

Kampania społeczna zaplanowana jest na najbliższy miesiąc, a jej finałem będzie Forum Dialogu #OdpowiadamDobrem. Odbędzie się ono 12 października w Warszawie przy ul. Mińskiej 65 i zgromadzi liderów opinii, dziennikarzy, działaczy społecznych i wolontariuszy, którzy będą dyskutować o tym, „jak w skonfliktowanej rzeczywistości szukać tego, co nas łączy i w jaki sposób odpowiadać dobrem w relacjach z innymi”.

Za koncepcję, strategię i realizację kampanii społecznej odpowiada dział komunikacji Stowarzyszenia Wiosna przy wsparciu konsultacyjnym Dominika Kozy z agencji HandMade. Spot wyprodukował Kamil Janik (ISTV Media), scenariusz napisała Jagoda Janowska, reżyserem spotu był Michał Bolland. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin