Strategia łódzkiego: być marką dla odważnych

dodano: 
30.10.2013
komentarzy: 
0

„Pionier rozwiązań, które czynią życie przyjemniejszym, łatwiejszym i prostszym” – to idea  budowanej właśnie marki województwa łódzkiego. Władze łódzkiego nie chcą narzucać znajdującym się na jego terenie samorządom swojej koncepcji marketingowej, a jedynie wydobywać i pokazywać to, co w regionie najlepsze – czytamy w gazecie marketingmiejsca.com.pl.

Jak informuje kwartalnik, za przygotowanie „Programu kreacji i promocji marki łódzkiego” odpowiada w latach 2012-2016 konsorcjum: Synergia, Brand Nature Access i ARC Rynek i Opinia. Z badań ARC wynika m.in., że:

  1. wizerunek markowy regionu zdominowany jest przez stolicę regionu – Łódź
  2. w zakresie atrybutów marki przeważa jej przemysłowa historia
  3. potencjał marki „Łódzkie” tkwi także w centralnym położeniu regionu w Polsce i w rosnącej – wraz z rozbudową autostrad i dróg ekspresowych – dostępności transportowej
  4. kapitałem wizerunkowym marki jest także nisko i wysoko wykwalifikowana kadra robocza (przy czym zjawiskiem negatywnym jest przyrost liczby ludzi o najniższych kwalifikacjach, przy jednoczesnym niedostosowaniu oferty uczelni wyższych do potrzeb rynku pracy
  5. w społeczności łódzkiej widoczny jest brak poczucia tożsamości regionalnej

Biorąc pod uwagę wyniki przeprowadzonych badań, architekci marki województwa podeszli do prac „niestandardowo” i stwierdzili, że „dla tak różnorodnego i mało identyfikującego się regionu, najlepszą drogą do budowania marki będzie »Myślenie projektowe«”. Maciej Łaski, p.o. dyrektora departamentu promocji i współpracy zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, wyjaśnia: „Taki sposób myślenia charakteryzuje: multidyscyplinarność, kooperacja, humanocentryczność, optymizm, eksperymentalność, dywergencyjność i syntetyczność”.  Jakie jest hasło wybranej koncepcji? „Łódzkie promuje” . „Ma to być marka dla odważnych, otwartych osób potrafiących myśleć nieszablonowo” – czytamy w gazecie. A Łaski dodaje: „Promocja województwa łódzkiego z całkowicie zamierzoną i rekomendowaną służebną rolą województwa może stanowić wyjście do budowania lokalnej dumy i w dłuższym horyzoncie czasowym tworzenia tożsamości regionalnej”. (es)

Zapraszamy do poznania specyfiki marketingu miejsc w trakcie wykładu w Akademii PRoto!

Źródło:

Marketingmiejsca.com.pl, Cel strategiczny - promocja regionu, 1/2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin