Sytuacje kryzysowe

dodano: 
20.02.2007
komentarzy: 
0

Marcin Krasoń pisze na łamach dodatku do magazynu Forbes o sytuacjach kryzysowych. Zdaniem autora ich wpływ na reputację firmy w dużej mierze zależy od pierwszej reakcji. Krasoń przypomina sytuację wycieku w Gdańskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej, która miała zostać opanowana poprzez współpracę z mediami i szybko podejmowane decyzje co do tego, kiedy najlepiej naprawić powstałe uszkodzenie.
Przytoczony został także przykład Allegro, które nie zareagowało na czas na doniesienia o lukach w systemie, przez które dane użytkowników serwisu nie były bezpieczne. Zdaniem Przemysława Mitraszewskiego z agencji Lighthouse Consultants, cytowanego w tekście, „ważne jest, by osoby odpowiedzialne za komunikację zrozumiały, że nie wolno lekceważyć nawet z pozoru błahego problemu, bo ten może poważnie zaszkodzić reputacji firmy”. Podstawowymi błędami prowadzącymi do porażki jego zdaniem są: brak otwartości i zrozumienia problemu, zaprzeczanie faktom, składanie obietnic bez pokrycia, agresja skierowana do dziennikarzy oraz rozpatrywanie sytuacji wyłącznie z punktu widzenia interesów firmy.
Przypomniano także o sytuacjach kryzysowych Jelfy i Constaru. W tekście można także znaleźć Dekalog sytuacji kryzysowej autorstwa Sebastiana Łuczaka z agencji Łuczak PR. (kk)

Źródło:

Forbes Dodatek, Gotowość na kryzys sprawdza się w walce, Marcin Krasoń, 01.03.07, s.40
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin