Szczepański: kryzys PR-u i erozja etosu PR-owca

dodano: 
19.11.2012
komentarzy: 
0

„Musimy się powoli przyzwyczajać do sytuacji, w której będziemy oglądać zdecydowanie mniej spektakularnych kampanii wizerunkowych i czy tego chcemy czy nie przyszły rok będzie zdominowany przez krótkie, taktyczne kampanie wspierające sprzedaż konkretnych produktów”- powiedział Grzegorz Szczepański z H+K Strategies Polska.

Zdaniem Szczepańskiego w branży PR po raz drugi panuje kryzys (pierwszy w latach 2002 – 2003), czyli „drastyczna redukcja nakładów na usługi PR po stronie klientów”. Agencje PR, które „w wyraźny sposób wyróżniają się na rynku unikalnymi kompetencjami, nie powinny się obawiać”. Jednak dla firm tzw. środka rynku będzie to trudny rok – przepowiada prezes zarządu H+K Strategies Polska.

2012 r. był naznaczony programami promocyjnymi związanymi z Euro2012. Według Szczepańskiego najlepsze z nich to: „Do Hymnu” Warki, „Dziecięca Eskorta” McDonald’s czy „5 Stadion” Tyskiego.

Co odróżnia polski rynek PR od zagranicznego? Kilka zjawisk. Szczepański wymienia m.in. bardzo powolny wzrost rynku PR (który jest niewielki) – szacuje się go 100-150 mln euro. Ponadto pozycja PR-u, jako zawodu doradczego, jest o wiele niższa niż w innych państwach. „Dodatkowo przez ostatnie lata obserwowałem systematyczną erozję etosu zawodu PR-owca” – dodaje Szczepański. A jest to spowodowane „szkodliwą działalnością polityków i dziennikarzy”. (kg)

Źródło:

Brief.pl, Marketing po 2012 roku i erozja etosu zawodu PR-owca, Katarzyna Jędrzejowska, 19.11.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin