Szefie - zarządzaj ryzykiem i stawiaj na szkolenia medialne!

dodano: 
30.05.2014
komentarzy: 
0

82 proc. polskich dziennikarzy ekonomicznych oczekuje od CEO w trakcie wywiadu wyjątkowej wiedzy na temat firmy i rynku. Dla 73 proc. ważne są dotychczasowe osiągnięcia prezesa i jego lub jej osobowość. Te oraz inne wyniki zaprezentowaliśmy kilka dni temu pokazując światu raport „Dziennikarze i CEO”, który został opracowany na bazie badania wykonanego wśród 165 dziennikarzy zajmujących się tematyką biznesową w 14 krajach Europy.

Badania wskazują na jedno – warto szkolić się w zakresie kontaktów z dziennikarzami. Warto wiedzieć, co jest potrzebne dziennikarzowi, co najbardziej ceni, co spowoduje, że jakość artykułu lub materiału w audycji będzie na najwyższym możliwym poziomie. Z naszego doświadczenia wynika, że niezadowolenie z ostatecznej publikacji często leży niestety po stronie CEO. Powodem może być np. brak umiejętności konkretnego przedstawienia wcześniej przygotowanych przekazów czy unikanie odpowiedzi na krytyczne pytania. Niestety wielu prezesów i dyrektorów nie przygotowuje się do wywiadów i do kampanii informacyjnych na wystarczającym poziomie.

Największym jednak grzechem prezesów wg dziennikarzy jest arogancja i częste próby pouczania (aż 75 proc. dziennikarzy wskazuje na ten problem). CEO ma władzę. Nierzadko chce tę władzę przenieść na środowiska zewnętrzne, czyli także na dziennikarzy. Nie kończy się to dobrze. Zła energia wraca na przykład w formie negatywnych opinii.

Jak temu zaradzić? Uczyć się, trenować, szkolić. Raz do roku. Na początku najważniejszych kampanii komunikacyjnych lub profilaktycznie w tracie szkoleń medialnych lub kryzysowych. Prezesi, managerowie powinni dokładnie przeanalizować wyniki badania zrealizowanego przez sieć PRGN i Multi Communications, aby na bazie skwantyfikowanych danych zdecydować się na treningi medialne. Treningi te powinny być traktowane jako element zarządzania ryzykiem.

Od jednego wywiadu może zależeć sukces dużego przedsięwzięcia.

Barbara Pleban, wiceprezes Multi Communications

 


Sprawdź moduł internetowego kursu PR-u | Relacje z mediami


komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin